Saturday, May 30, 2009

::Perjalanan menuju ke Nilai ::

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:06 PM 2 comments
Hari ni agak memenatkan.
Baru sampai KL pukul 8 malam tadi.
Alhamdullilah sampai dengan selamat.
Siang tadi pergi kenduri.
Lepas rehat,baru bertolak ke KL.
Semasa dalam perjalanan tadi,nampaklah orang yang van rosak.
3orang lelaki tu dok tahan je kereta yang lalu-lalang.
Malangnya tak de yg berhenti termasuklah saya.
Mungkin semuanya takut.
Maklumlah sekarang ni macam2.
Bila saya fikir,bagaimana jika saya di tempat mereka???
Mesti bercampur-aduk perasaan saya.
Mujur sepanjang perjalanan saya lihat banyak kereta peronda PLUS.
Harap2 PLUS tolong mereka.
Kenderaan agak banyak di lebuhraya.
Majoritinya menuju ke arah pantai timur.
Kira saya ni melawan arus.
Tapi kenderaan menuju ke KL agak banyak.
Kena fokus lebih.
Alhamdullilah selepas tol Gombak,tak da kesesakan lalu lintas.
Sampailah ke destinasi dengan cepat..
Esok nak balik Nilai dah.
Tak sedar je nak masuk semester baru.
Kawan ada yang dah balik,ada yang belum.
Jumpa esok,Aisyah,Bella,Jiha,Midah,Juma,Sarah,Naz dan ramai lagi.
Rindunya=D
::menunggu saat sampai di Nilai::

::Selamat Tinggal,Mentakab!::

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 1:24 AM 0 comments
Cuti sem kali ini hampir melabuhkan tirainya.
Perjuangan sebagai seorang pelajar di muka bumi ini akan diteruskan.
Insha Allah.
Malam ni dah kemas barang-barang.
Lewat petang dah nak tinggalkan rumah=(
Sebelum balik,nak pergi kenduri tunang Kak Long dulu.
Lepas tu baru bertolak..Malasnya..
Kena pergi awal sebab ada kenduri kahwin di Kuala Lumpur.
Seronoknya!Dah lama tak pergi kenduri kahwin.
Saya pun tak berapa kenal ,saudara jauh.
Harap perjalanan ke Kuala Lumpur selamat.
Pergilah rehat,Nor Halimah!!
Nanti ngantuk pulak ..
Selamat tinggal Pahang tercinta=)


p/s to sis Amy:maaf terpaksa susahkan kak Amy lagi kali ni.

Friday, May 29, 2009

::Menjadi matahari::

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:55 PM 2 comments
MENJADI MATAHARI

Seorang wanita bertanya pada seorang lelaki tentang cinta dan harapan.
Wanita berkata ingin menjadi bunga terindah di dunia
Dan lelaki berkata ingin menjadi matahari.
Wanita tidak mengerti kenapa pria ingin jadi matahari,
bukan kupu kupu atau kumbang yang bisa terus menemani bunga...



Wanita berkata ingin menjadi rembulan
dan lelaki berkata ingin tetap menjadi matahari.
Wanita semakin bingung karena matahari dan bulan tidak bisa bertemu,
tetapi lelaki ingin tetap jadi matahari....
Wanita berkata ingin menjadi Phoenix ...
yang bisa terbang ke langit jauh di atas matahari,
dan lelaki berkata ia akan selalu menjadi matahari....
Wanita tersenyum pahit dan kecewa.
Wanita sudah berubah tiga kali...
namun lelaki tetap keras kepala ingin jadi matahari,
tanpa mau ikut berubah bersama wanita.
Maka wanita pun pergi dan tak pernah lagi kembali
tanpa pernah tahu alasan kenapa lelaki tetap menjadi matahari.....

Saat wanita jadi bunga, lelaki ingin menjadi matahari
agar bunga dapat terus hidup.
Matahari akan memberikan semua sinarnya untuk bunga
agar ia tumbuh, berkembang... .
dan terus hidup sebagai bunga yang cantik.
Walau matahari tahu ia hanya dapat memandang dari jauh
dan pada akhirnya kupu kupu yang akan menari bersama bunga.
Ini disebutKasih.....
yaitu memberi tanpa pamrih..



Saat wanita jadi bulan,
lelaki tetap menjadi matahari.... .

agar bulan dapat terus bersinar indah dan dikagumi.
Cahaya bulan yang indah hanyalah pantulan cahaya matahari,
tetapi saat semua makhluk mengagumi bulan,
siapakah yang ingat kepada matahari?
Matahari rela memberikan cahayanya untuk bulan
walaupun ia sendiri tidak bisa menikmati cahaya bulan...
dilupakan jasanya dan kehilangan kemuliaannya sebagai pemberi cahaya
agar bulan mendapatkan kemuliaan tersebut....
Ini disebut denganPengorbanan...


menyakitkan namun sangat layak untuk cinta.
Saat wanita jadi phoenix yang dapat terbang tinggi,
jauh ke langit bahkan di atas matahari...
Lelaki tetap selalu jadi matahari
agar phoenix bebas untuk pergi kapan pun ia mau
dan matahari tidak akan mencegahnya.
Matahari rela melepaskan phoenix untuk pergi jauh,
namun matahari akan selalu menyimpan
cinta yang membara di dalam hatinya hanya untuk phoenix.
Matahari selalu ada untuk phoenix bila pun ia mau kembali
walau phoenix tidak selalu ada untuk matahari.
Tidak akan ada makhluk lain selain phoenix
yang bisa masuk ke dalam matahari dan mendapatkan cintanya..... .
Ini disebut denganKesetiaan.....
walaupun ditinggal pergi dan dikhianati, namun tetap menanti dan mau memaafkan.



Untuk para wanita.....
Siapakah Matahari yang ada di dalam kehidupanmu? ?
Allah telah menjanjikan matahari yg terbaik untuk dirimu.

Jadi peliharalah dirimu sebaik-baiknya.

Ya Allah,terkejutnya saya!

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 3:56 PM 2 comments
Terkejutnya saya!Kisah ni berlaku petang ni sewaktu saya berada di ampaian kain.Saya keluar masuk dalam dan luar rumah.Mak pergi rumah kawan,ada majlis.Sebelum tu saya ada terdengar suara orang panggil jiran sebelah.Oleh sebab jiran sebelah ni ni India,jadi dia panggil ''aci''.Naluri hati saya dah berkata mesti penjual ni,dah lama tak de penjual datang ke kawasan ni.Secara spontan,saya terus lari dan tutup pintu rumah.Sambil tu saya intai dari tingkap sebab lepas ni dia pergi rumah saya.Saya tunggu beberapa minit,tak de pun.Jadi,saya pun ambil keputusan nak sambung balik kerja saya.
Tiba-tiba,''assalamualaikum''!Suara sape pulak ni.Memang gugur jantung saya,tak tau kenapa.Mat Bangla tercegat depan pintu pagar rumah saya.Ya Allah,degup2 saya dibuatnya.Ingatkan tak datang dah.Rupanya datang juga.Saya pun jawab salam dan terus kata tak nak.Saya pun tak tau apa dia nak jual.Saya tak tengok dah terus masuk dalam rumah.Walaupun saya terkejut tapi saya tahu Allah sentiasa ada..Lucupun ada jugak.Tak tau mcm mana rupa saya waktu tu=?

Kisah ni sebagai pengajaran.
Berhati-hati dengan org yg tak dikenali....
Semoga Allah sentiasa melindungi kita.=D

Thursday, May 28, 2009

::Tak suka::Tak suka::Tak suka::

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 7:39 PM 2 comments
=( titik.....!

3 hari lagi....

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 4:40 PM 0 comments
Tak lama lagi nak masuk sem baru.Em...tak sabar rasanya.Pejam celik pejam celik dah nak habis cuti.Tinggal 3 hari lagi.Hari Sabtu ni da kena g KL.Ahad ada kenduri kat Taman Maluri,KL.Lepas kenduri terus balik Nilai.
Hari ni?Pagi tadi pergi keluar dengan mak.Mak temankan g cari barang sikit.Huhu.Jumpa lagi dengan anak murid mak tuh.Setiap kali pergi Popular,mesti jumpa dia.Of course dia takkan tegur saya sebab dia ''confuse'' dengan saya.Haha! Sebab dia takut salah orang.Dia takut saya ni Aisyah.Salah kitaorg jg,dia pernah nampak saya jalan dengan Aisyah dan dia ingat kami kembar.Mmg rupa kami agak sama kowt.Ni bukan kali pertama.Dah banyak kali org kata cam tuh.Teringat masa nak naik bas kat Gombak.Pelik semacam cara driver tu tengok.Bila kami dah naik,baru dia tanya..Kembar ye? Kadang-kadang kami iyakan saja.Senyum je..=)Berbalik semula cite asal.Tadi sepatutnya g jumpa kawan2 lama masa sekolah rendah.Tapi saya perlu batalkan hasrat saya ke sana.Coz mak lg penting.Alhamdullilah mak dah semakin sihat.Risau saya.Ujian kali ni membuatkan saya teringat kembali seribu kenangan 2 tahun lepas.Apapun semoga kesihatan mak semakin baik.Risau saya nak balik Nilai...Harap jiran-jiran tolong tengokkan mak.Sayang mak!
Masa g keluar tadi,mata saya asyik memandang pak cik dan mak cik yang sudah berumur membonceng motosikal dan memandu kereta.Terdetik di hati saya,risaunya terutama yang bonceng motosikal..Apapun semoga semuanya selamat tiba dan pulang ke destinasi yang dituju.
Oklah petang ni nak keluar lagi.Kejap lagi.Nak tukar barang.Ada masalah..K salam..

Sayang semua!=)

Sunday, May 24, 2009

FLAVOR OF LIFE

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:06 AM 0 comments
Lyrics & Music: Utada Hikaru

Arigatou to kimi ni iwareru to nandaka setsunai
sayonara no ato no tokenu mahou awaku horonigai
The flavor of life

tomodachi demo koibito demo nai chuukan chiten de
shuukaku no hi wo yumemiteru aoi furu-tsu
ato ippo ga fumidasenai sei de
jirettai no nan notte? baby~

arigatou to kimi ni iwareru to nandaka setsunai
sayounara no ato no tokenu mahou awaku horonigai
The flavor of life

amai dake no sasoi monku ajike no nai doku
sonna mono ni wa kyoumi wa sosorarenai
omoitoori ni ikanai toki datte
jinsei suteta mon janai tte

doushita no? to kyuu ni kikareru to “uun. nandemo nai”
sayounara no ato ni kieru egao watashi rashikunai
sinjitai to negaeba negau hodo nandaka setsunai
“aishiteru yo” yori mo “daisuki” no hou ga kimi rashii janai?
The flavor of life

wasurekakete ita hito no omoi wo totsuzen omoidasu koro
furitsumoru yuki no shirosa wo omou to sunao ni yorokobitai yo

daiyamondo yorimo yawarakakute atatakana mirai
teni shitai yo kagiri aru jikan wo kimi to sugoshitai
“arigatou” to kimi ni iwareru to nandaka setsunai
sayounara no ato no tokenu mahou awaku horonigai
The flavor of life

ENGLISH:

When you say thank you to me,
for some reason it hurts,
Like a magic spell that doesn’t
get undone even after the good bye.
a hint of bitterness.
The flavor of life

Stuck midpoint between friends and lovers,
like an un-riped fruit dreaming about the day of harvest
because of being unable to just move one more step forward
what’s causing this frustration baby

When you say thank you to me,
for some reason it hurts,
Like a magic spell that doesn’t
get undone even after the good bye.
a hint of bitterness
The flavor of life

Sweet talk and tasteless conversations.
it sparks no interest in me
even when things do not go the way you want
it doesnt mean you’ve thrown your life away

When asked ‘ whats wrong?’
I answer ‘its nothing’
The smile that disappears after goodbye
It’s unlike me

The more i wish to believe in you,
For some reason it hurts even more
‘i like you a lot’ instead of ‘i love you’ sounds more like you
the flavor of life

the period when you suddenly remember the scent of someone you had almost forgotten
I want to be able to openly and honestly cherish the white purity of the falling snow more

A future tender and warmer than a diamond
i want to grasp it, in this limited time we have, i want to spend it with you

when you say thank you to me,
for some reason it hurts,
Like a magic spell that doesnt
get undone even after the good bye.
a hint of bitterness
The flavor of life

Friday, May 22, 2009

Foto-foto

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:10 PM 0 comments
Uniknya alam ciptaan Allah

Air mengalir tenang

Namaku terukir dengan butir-butir pasir

Jom hayati keindahan alam!


langit membiru





Jalan-jalan Episod 1 (Kuantan)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:47 PM 0 comments
Alhamdullilah
Akhirnya,rancangan saya untuk bercuti pada hujung minggu hampir berjaya.Perjalanan ke Kuantan...Saya tak rasa jauh plak.Entahlah tiba-tiba rasa cam tu.Huhu=p Sekarang saya kat Kuantan..Sebelum g Kuantan,saya g ambil Farah kat Matrik Gambang.
Siang tadi pusing-pusing bandar Kuantan dan gi Teluk Cempedak dengan mak,Fareez dan Farah.Mase nak sampai sini saya pandu kereta.Lepas dah check-in hotel kat sini,kami g jalan-jalan.Kali ni tukar lak,"Dr.Fareez" drive lak.haha.Bakal doktor lak drive=p Pergi lunch kat Tg Lumpur..G makan kat restoran favourite Paman Hamdan.haha=p not bad...Then dgn tak tau arah yg nak dituju,pusing2 je la bandar.Tak tau nak g mana.Jadinya belajar ingat jalan2.Aktiviti yang saya suka la tu.Pelik kan?Apapun dapat uji ingatan saya.Setelah hampir setengah jam pusing2 tanpa arah tujuan,Fareez kate jom g Teluk Cempedak.Ok jomlah! Dah lama x g pantai ni.Sampai je kat sana,terus kami bertiga menuju ke gigi air.Mak tunggu kat atas je.Kami bertiga saja jalan-jalan.Menghayati pemandangan.Subhanallah! Cantiknya!Tenangnya......Sempat juga kami merakamkan beberapa memori indah ni.huhu.Hobi kami berdua..Farah dan saya.Kesian Fareez kena jadi fotografer kiteorg.Gilir2lah....=p Seronoknya dapat g sini.Gambar2 kat batu.Tak sangka dapat g ngan mak n sepupu2 saya.Bukan senang dapat peluang jalan2 sama2.
Pukul 5 petang kami pun balik.Fareez dan Farah nak naik bas pukul 6 ke rumah.Sebelum tu ambil Kak Syah dulu.Kak Syah teman pulak kat hotel ni.Takla sunyi sangat.Alhamdullilah Fareez&Farah dah sampai umah.Terima kasih semua=)

Thursday, May 21, 2009

Wait 4 me,Kuantan...

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:25 PM 0 comments
Esok saya,mak dan sepupu saya(Fareez) akan ke Kuantan.Doakan rancangan saya berjalan lancar.Sebelum sampai ke Kuantan,nak ambil Farah dulu.Harap2 perjalanan menuju ke sana selamat.inshaAllah..

Tuesday, May 19, 2009

Bangunlah wahai adik-adikku!

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:24 PM 0 comments
Entri kali ini khas buat adik-adikku tersayang.Biarlah saya saja yang tahu siapa mereka.Akak harap sangat adik-adik kuat dalam keadaan sekarang.Tolong jangan terlalu leka.Belajarlah elok-elok.Jangan putus asa!Ada apa-apa,panggillah akak.Akak sayang kamu semua.Akak nak tolong tapi adik-adik perlu tolong diri sendiri dulu.Jangan mengharapkan kejayaan datang bergolek tanpa usaha dan tawakkal kepada Allah.Allah sayang adik-adik semua,sebab tu Dia uji adik-adik macam ni.Akak pun belum tentu setabah adik-adik.Gunakanlah sebaik-baiknya peluang yang ada.

Monday, May 18, 2009

PHOTOGRAPHY!! I LOVE IT=P

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 3:51 PM 0 comments
Foto???I'm pretty sure a lot of us like to take a picture@photo! Nowaday, everybody has a camera.Maybe some of us like other people to take a picture for them,but why not we take it by ourselves????????

So,there are 10 reasons to learn to take good pictures!
1. Photographs are personal. Only you know how you see the world.
Everyone views the world differently.We have our own opinion about the pictures.Right?Sometimes,we say the picture is unique but other people deny it...Believe that your perspective is unique.Your sister will not capture your family holiday like you would.Maybe she will focuses only on the kids, while you will take a picture of beautiful scenery.She never even thought to look at it.

scenery picture
2. Photographs provide a historical record

Please take a look of your old pictures! I'm sure you will be happy.That's because you will realize it has a great value in your life.Taking photos of your house will remind you of what you once value.Having photos of how things are now will give you a record for your life.Every moments can be shared together with your kids in the future.



picture during your childhood

3. Taking pictures will bring your brain in a creative mode.

Taking pictures make your brain become more active.You will try your best in taking pictures.Simply by looking through camera and deciding what part of picture you want to take will kick your mind into creative mode.The more you shoot,you will become more creative.So,let's it play with your brain.

4. Photography is a great therapy.

Taking pictures is an interesting hobby.If you're sad,why don't you pick your camera and go out looking for beauty.You will appreciate it. Just spend an hour ,shooting photographs~your home,your car,your family and your pet...Life via a camera lens is a full of wonder.It will help you to break your negative thoughts.

5. Photography is an easy way to make new friends!

This is one of advantages in taking picture. You can find friends that will love to talk about photography.You are able to learn new things in photography.

6. Photography is a way to share your life with other.

Relative does not mean we have much in common.Sharing a photo with them may make you close with them.You can also share travel pictures.Maybe our friends really interested to go to that area.So we can tell to them about the place via pictures.

7. Photography is a gift you can give others.

Cards with your photographs is a great gift.Getting cards and calendars made has never been easier; you can even have it done online.You can give your parents a calendar which contains your family picture.Editing your picture with your own creativity and give them=))

8. Photography will improve your weblogs@ blog.

People is easily feel boring when they see words only.That's why you need to include your photographs with your words.The power of a good photograph can attract many people to read your blog for a long period.

9. Photography brings an honour.

Your images might not make your become famous and well-known,but being known as someone who takes a good photo is a great.It's great to hear,"Wow!Nice picture!Can I get a copy?" and "Who take such wonderful picture??"Praise is great and make us become more interested in taking pictures.

10. Photography is a business.

Absolutely it is true!!You can make your own money by taking pictures.You could start small.Just take a picture of your friends.Maybe one day your work will be published on newspaper and magazines.People will contact you to record their memories.The more you learn about photography,the more you will get from it.People will have more confidence on you.

that's all....=)










Saturday, May 16, 2009

Selamat Hari Guru

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:28 PM 2 comments
SELAMAT HARI GURU

Hari ni 16 Mei..Hari apa? Hari Guru=)
Teringat waktu persekolahan dulu,hari ni lah yang paling sibuk dan bererti bagi saya.Bukan sebab saya ni guru,tapi sebab saya ni pelajar.Hehe.Hari ni juga hari yang paling bererti buat ayah suatu masa dulu.Masa ni saya pun menyibuk juga.Haha..
Apa saya buat hari ni?? Terkenangkan zaman persekolahan.Terima kasih buat semua guru di SK LEBAK,SMA AL-KHAIRIAH dan sekarang di CFS IIUM,Nilai.Jasa kalian amat bernilai.Macam2 kenangan dengan cikgu2 zaman persekolahan dulu.
Selamat Hari Guru buat mak n ayah sedara saya dan juga sepupu saya yang bergelar guru.haaaaa???
Tak lupa juga buat MOHD FADHEEL NAJMI yang lahir pada 16Mei,Selamat Hari Lahir...Dah besar da adik kite yg plg bongsu nie..Hehe..
Hari ni juga saya menonton episod GOKUSEN 3 GRADUATION SPECIAL DAY 2009.Cerita ni memang best.Kisah seorang guru yang cukup bersabar dalam mendidik para pelajar yang sangat nakal.Akhirnya tiba juga hari graduasi para pelajar tu.Ucapan terakhir cikgu tu untuk anak2 murid dia memang menyentuh hati.Besarnya peranan cikgu dalam hidup kita..
Semoga semua cikgu terus bersemangat dalam mendidik anak bangsa!Terima kasih,cikgu!

Hari Guru 2007 di SMAKT

Gokusen 3 GRADUATION SPECIAL DAY2009
Adheel yg cute!

Saturday, May 09, 2009

sepanjang short sem

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 4:40 AM 0 comments
LIBRARY
PA'AN,BELLA&DILA

MY GROUP


TIME TGK MOVIE

ARABIC LEVEL3





Minggu yang penuh dengan cerita...

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 4:14 AM 0 comments
Salam..
Sepanjang minggu ni macam2 terjadi.Suka dan duka.Minggu ni last short sem.Tak sedar je dah tamat short sem.Kenangan belajar Arab level 3 mmg tak dapat dilupakan. Macam2 ada.Gelagat kami yang belajar Arab sahaja.Sabar je la ustaz dan ustazah dengan kami.Pagi tadi final exam Arabic level 3.Alhamdullilah selesai dah..InshaAllah lepas ni APT lak.Harap2 dapat lepas maharat mane2.Hu3.=pMasalah MUET ngan APT pun dah beres.Saya perlu datang ke Nilai utk ambil APT Selasa ni.Lepas habis MUET,balik semula ke Nilai.hehe.
Saya nak minta maaf kat Aisyah sbb tak tau keadaan jd cam ni.Kebelakangan ni mungkin saya terlalu sibuk,(sibuk ke?) sampai tak jumpa Aisyah.Saya harap awk terus kuat ye!Pasal lain jangan risau.Insha Allah tak de ape2.Apepun,awk ttp kwn saya.Dah lame tak spend time same2 kan??tak pe2 cuti ni kite g jalan if everything da ok.=)
Oh ye...Jumaat lepas saya balik kampung.Pengalaman baru memandu dari KL sampai Johor.Tapi guna kereta Mak Sham.Saya tak rase terlalu penat.Mak Sham kata saya ni ''mabuk stereng'' kot.haha.Ape2 je lah.Sebenarnya saya nak belajar berdikari.Dah biase nanti senang utk masa akan datang=p Awal pagi lagi dah bertolak.Lawak betul masa kat tol.Nak ambil tiket,jauh..Terpaksalah memanjangkan tangan.Tu kali pertama kat highway.Kenderaan agak banyak.Mungkin semua nak balik kampung sempena cuti Hari Pekerja.Tak tido mak sebab saya yg bawa.Alhamdullilah kami selamat pergi dan balik.Rindu kat kampung.Dapatlah merasa makan buah-buahan yang dipetik sendiri.Ada yang belum masak.Nampaknya kena balik lagi la...hahah.
Pagi Sabtu saya dan mak bawa Nenek Ujang jalan Bukit Gambir.Lama dah tak jalan2 sini.Dah banyak perubahan.Teringat zaman kanak2,selalu pergi bawa arwah nenek.Nenek mesti belanja saya ape2 mase dulu2...hehe

Kami pulang pada waktu pagi hari Ahad.Terus menuju ke Kl.Petang tu baru saya balik Nilai...Pengalaman yang cukup berharga buat saya.
Sekarang ni kat rumah...Isnin nak Muet..Selasa datang Nilai exam dan pindah bilik.Doakan semua berjalan lancar ye!!=)

Friday, May 08, 2009

Jawab Tag.....Dr Kak GG=)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:39 PM 0 comments
1) Do you think you are hot?

cool je kot...hahah


2) upload your fav picture..




3)Why do you like that picture??


cute and smile...


4) When was the last time you ate pizza?


if I'm not mistaken 4 /8..huhu


5) The last song you listen to?


3 bear song...huhu cute song...


6) What name do you prefer beside yours?


My mum and my ''twin''


7) People to tag?


1)Aisyah

2)Kak GG

3)Bella

4)Kimi

5)Kak Amy


8) Who is number one?


of course my ''twin''..huhu


9) Number three is having relationship with?


She already hv someone but let it be secret...Study first!


10) Say something about number five?


She's my cousin..Love her...She always help me...


11) How about number four?


She's my friend at CFS IIUM..Kind person..


12) Say something about no two?


huhu She's my senior at SMA AL-KHAIRIAH...good friend..long time no see her face to face...


***************************************

1)Ada lebih suka karipap sardin atau karipap kentang


karipap kentang...


2)Anda suka air kelapa atau air tebu?


air kelapa..mesti minum at least sebulan skali...kalo dpt minum kat buah kelapa terus,lg la yummmyyy!!


3)Apa pandangan anda menegenai isu tumbuh jerawat selepas makan kacang?


makan ke x makan ke same je sy rase...


4)Anda paling tertarik dengan lelaki/perempuan yang macam mana?


perempuan yang baik,jujur dan penyayang...

lelaki yang memahami dan tau hormat org lain...


5)Apakah perkara yang wajib anda buat sebelum tidur?


kat asrama,bila dah gelap...saya akan bersembang atau berbincang dgn kwn sebelah katil sy,Bella=p siang x sempat


*************************************************************


1)Andai ada orang menghina ahli keluarga anda,apakah yang akan anda buat?


mula2 sy sbr je then tegur...


2)Adakah anda akan menolong rakan anda yang dalam kesusahan walaupun dia pernah khianati anda?


whatever she's still my friend...so I will help her as I can...


3)Andai besok adalah hari terakhir anda hidup,apakah perkara yang anda ingin buat sebelum mati?

bertaubat,mtk maaf ngembirakan semua org


4)Adakah anda akan pilih orang yang anda cintai atau orang yang anda sayangi sebagai pasangan hidup?


org yg sy syg..n die plk cinta sy..hahah...betol ker??


5)Apakah yang membuatkan anda bersemangat untuk hidup sekarang?


ujian dan nikmat dr Allah...


6)Andaikan masa dapat diputarkan balik,apakah yang anda ingin betulkan?


saya akan belajar lebih bersungguh2


7)Adakah anda akan giveup jika perkara yang anda lakukan asyik gagal?


xleh...sy kene kuat wlauapepun....


8)Adakah anda akan memaafkan orang yang telah merosakkan hidup dan kerjaya anda?


maafkan dia...x baik dendam...


9)Andaikan kawan anda menghidap penyakit berjangkit,adakah anda masih berkawan dengan dia?


kawan la...waktu tu die perlukan semangat...


10)Sesetengah orang mengatakan budak2 amatlah menyusahkan.Apa pandangan anda?


budak2 biasela nakal tuh....hehe...


11) Orang yang mahu ditagged

emmm.....


*******************************************************


Where is the person that has your heart at the moment?

at my home


Could you handle a long distance relationship?

as long as there is honesty



When’s the last time you said you were fine, but you really weren’t?

today la...


When is your birthday?

16 August1991


Relationships or One Night Stands?

relationship...


Have you ever loved someone who didn’t love you back?

never...


Has anyone ever told you they love you?

yes...

When was the last time you wanted to punch someone in their face?

urmmm...


When was the last time you were disappointed?

last Tuesday


Is there anyone who doesn’t like you?

I don't know


What happened at 9 am today?

at exam hall....start answering arabic paper...


What were you doing 1 hour ago?

online....


What was the last thing you said aloud?

geramnya saya kat pemandu teksi tu....diskriminasi btl..!


What was the last thing you bought?

Fruits


What’s bothering you right now?

someone....


Can you sleep without blankets covering you?

I can do it but depend on weather...


Do you sleep alot?

i think yes


What’s the first thing you did when you woke up this morning?

Solat Subuh....



What were you doing at 10 last night?

revision time....


If someone liked you, would you like them to tell you?

it's up to them..


Do you enjoy late night phone convos?

no if there is no important thing to tell me...


. Will you be sleeping alone tonight?

no...


Is there anybody you’re really disappointed in right now?

yes...but saya sayang dia...


Do you have a reason to smile right now?

yes


Who is the last person you got pissed of at?

no one...


Do you want someone you can’t have?

no i can't force anyone


Connection between you and the last person who texted you?

my mother....huhu...before i reach here


Is someone on your mind right now?

yes....one of the important person in my life...


Do you feel that your previous relationships were a waste of time?

what type of relationship....??


Tuesday, May 05, 2009

tunggu....

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:21 AM 1 comments
salam....
dah lama saya tak menaip apa2 kat sini...
saya nak cerita tapi tunggu dulu ye...
saya mohon maaf kepada sahabat2 semua...
 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea