Friday, November 21, 2008

assignments dah datang

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 3:15 PM 0 comments
assalamualaikum
hai semua..
setelah sekian lama,saya meninggalkan blog ini,saya kembali semula..hihi
Cewah!!
Pejam celik pejam celik dah habis minggu kedua untuk semester 2 di CFS IIUM ni. Pelbagai perkara yang telah saya lalui. Sya belajar subjek-subjek baru. Walaupun contact hours saya tidaklah seperti rakan-rakan yang lain tetapi bagi saya tanggungjawab saya tetap berat sebagai pelajar. Kini saya punya masa yang terluang. Saya harap saya dapat meningkatkan prestasi saya dalam semester ini.

Apa yang terjadi lagi?
Saya risau kat seseorang ni. Saya harap dia akan berada dalam keadaan yang baik dan kembali semula seperti sebelum ini. Insha Allah.. Doakan dia ya.

Tugas-tugas yang diberi oleh pensyarah sudah mula bertambah. Saya harap saya dapat menyelesaikannya secepat mungkin. Saya harap saya dapat buat yang terbaik.

Aktiviti yang terbaru kat sini ialah pergi gim.. Exercise dengan kawan-kawan.Baik untuk kesihatan..
Seronok....hihi

Saya gembira berada di sini.Kawan-kawan semua ok. Apa yang x ok harap2 saya tak la terpengaruh. Semoga saya dilindungi daripada perkara yang tidak baik.

Jauh di sudut hati saya,saya tetap rindukan seseorang. Walaupun jauh di mata dekat di hati. Nak tahu siapa?
Dialah insan yang teristimewa di hati saya..hihi.Cubalah teka...

Sekarang dah pukul 3.26 p.m. Majoriti ahli bilik saya ni sudah melelapkan mata.Midah pergi kelas..hihi
Seronok tengok mereka tidur.Kejap lagi nak ikuytr jejak mereka juga.
Kena siapkan kerja-kerja malam ni sebab esok ada LEADTRAIN.. huhu. 2 hari tu...
Sekian daripada saya...Kam sahamida=) Sarangheyo

Tuesday, November 11, 2008

new semester

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 6:09 PM 0 comments



huhu

before go to class...midah,me&sarah
nk share gmbr2 ni jer..hihi..
sem baru yang sedang kulalui sekarang..










Monday, November 10, 2008

new semester

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 8:33 PM 0 comments
assalamualaikum

alhamdullilah hari ni saya diberikan kesempatan masa untuk memenuhi ruang dalam blog ini.
Saya dah masuk semester baru. Semester kedua di CFS IIUM ini. Saya harap segalanya akan berjalan lancar,inshaAllah.

Pagi tadi,saya dan Aisyah bergegas menuju ke blok F dan G untuk menyalin jadual waktu bagi semua kelas. Saya akan belajar 5 subjek untuk semester ini.Semoga saya berjaya!
Doakan yang terbaik buat saya dan sahabat-sahabat.

Friday, November 07, 2008

~ayat-ayat cinta~

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:50 PM 0 comments

Desir pasir di padang tandus

Segersang pemikiran hati

Terkisah ku di antara cinta yang rumit
Bila keyakinanku datang

Kasih bukan sekadar cinta

Pengorbanan cinta yang agung

Ku pertaruhkan


Reff:


Maafkan bila ku tak sempurna

Cinta ini tak mungkin ku cegah

Ayat-ayat cinta bercerita

Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh

Seakan ku bisa hidup lebih lama

Namun harus ku tinggalkan cinta

Ketika ku bersujud


Bila keyakinanku datang

Kasih bukan sekedar cinta

Pengorbanan cinta yang agung

Ku pertaruhkan



Repeat reff


Ketika ku bersujud

Thursday, November 06, 2008

buat 3 buah hatiku yang tersayang

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:37 PM 0 comments









kita bertemu dan berpisah kerana Allah. Semoga kita semua kekal bersahabat selamanya sehinggalah saat terakhir hidup kita.Walaupun ada di antara kita sudah berpisah kerana ilmu tapi cintaku terhadap kalian tidak pernah pudar. Terima kasih kerana sentiasa di sisiku saat susah dan senang. Saya sayang kalian.




-Siti Nurul Aisyah bt Idris


-Nova Kasrianti bt Kasman


-Syoleha bt Agus




FRIENDS FOREVER...


KORANG SUME AKAN SENTIASA DALAM HATI KOI....




wassalam...






Good luck to NOOR FARAHEEN BT HAMDAN..

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 6:21 PM 0 comments
To my beloved cousin,


Farah..

Limah nak ucapkan selamat berjaya ye.

Selamat menduduki peperiksaan SPM 2008

Semoga Allah mempermudahkan jalanmu menuju kejayaan..

Semoga Farah berjaya ikut jejak Fareez..

Love you! Chaiyok!!!


The Causes of Social Problem

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 5:33 PM 0 comments
this was my essay with my friends,Salsabiila and Nur Fakihin...




The Causes of Social Problems


Youth aspiration,country aspiration,the slogan vividly shows that our youths are precious vital asset for our beloved country,Malaysia.Unfortunately,nowadays after 50th independence anniversary ,our youth are still jeopardise by horrible social ill such as drug addict,free sex and wrong doings.The social issues are always be the headline for entire newspaper everyday.This shows how chronic our youth situation and may reach to the critical level if we are remains pretending dumb and deaf without find the way to prevent it getting worse. Negligence of religion,uncontrollable development of technology and bad influence from peers lead to this horrific phenomenon.

First of all, the negligence of religion is the major factor that leads our youth into social conflict.Nowadays youth only learn about the religion in their primary school but they failed to practice it in their real life.They cannot understand their religion so they just do whatever they want without thinking the limit of religion. This clearly shows that religion is the main tenant in our life which create the lifestyle of human and guidance to the right path.

Secondly, the uncontrollable development of technology also contributes to this problem.As far as we are concerne,teenage is the stage of life where the individual's curiousity is at a high level. Therefore they are incite to try something new in order to fulfill their desire. For instance, they can easily download anykind of ponography via internet which will lead them to watch it.Furthermore,if they keep watching this kind of material repeatedly, it will encourage them to experience the real situation. So ,this will lead to adultery.This explicitly shows that the uncontrollable development of technology contributes to the social ill.

Next, the bad influence from peer is one of the factors that lead to the social conflict. As the people said, oufr friend is our mirror.I f we are close to the perfume seller,the fragrance of the perfumewill be at us too indirectly.Otherwise, if we are close to the iron smith, indirectly we also set the sprinkle of the coal. This idiom clearly shows that how vital the role of a friend in our life.So when the youth fail to choose the right person to be friend,they will passed through the wrong way. When the youth hang out with their friends,who are smoking or drug addict ,they will influence to do the same things. This obviously shows that social ill came from tha bad influence of peer.

In a nutshell,negligence of religion,uncontrollable development of technology and bad influence from peers contributes to this terrible phenomenon.As the citizen, it is our responsibility to play our role to overcome this problem. So save our future generation!

My first result at university

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 5:05 PM 0 comments
assalamualaikum

I hope all of you in a pink of health. Today I want to share about my result on first semester at the university.

Actually, I have tried to check my result online since yesterday. Unfortunately, my university website was in error connection. I became more nervous. My mom gave me support to make me strong and accept whatever the result for my first exam in university system.

Me?As usually,I'm not strong enough when I wait anykind of result.I really worried about it.
I only knew what was my result this morning. My cousin checked it for me from Johor. It was funny. I did'nt know why I can't look my result by myself..haha... Maybe Allah want to test me.

Alhamdullilah, I got an excellent result(actually x de la sgt cemerlang) hihi. I knew Allah always has the reason behind this. I accepted it and I hope I can improve myself and my result. In addition, I knew it was the best for me. Get knowledge because of Allah.

My mum told me to study more effective and struggle enough in order to achieve a good result than before. My mum knew that my main itention in studying not only to get a good result.
Whatever I hope my mum will be happy for what I have achieved since I was kid.

That's all...
see you in the next post...wassalam..

Wednesday, November 05, 2008

siapakah bayi ini??

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 4:26 AM 0 comments
comei x??
hihi
aku
Make custom Glitter Graphics

malam yang menyentuh hatiku...

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 1:47 AM 0 comments
assalamualaikum'

maaf kerana sudah lama saya tidak menghantar apa-apa dalam blog ini,walaupun sekarang saya masih lagi bercuti. Malam ni saya tak boleh tidur. Mungkin terlalu memikirkan keputusan peperiksaan yang bakal keluar awal pagi ini. Saya memang begini orangnya. Seorang yang terlalu memikirkan sesuatu. Saya masih ingat lagi mak selalu kata sifat saya ini diwarisi daripada arwah ayah. Nenek Ujang ada bercerita kepada saya,sewaktu ayah di zaman persekolahan beginilah perangainya.Macam saya. Mesti menangis sebelum result keluar. Ayah lagi lah, belum sampai rumah dah menangis kat tengah jalan.Masa dalam perjalanan nak balik rumah nenek. Tak salah lagi jika ada yang mengatakan saya anak ayah.

arwah ayah tersayang,

ayah
Add Glitter to Pictures




Sebenarnya apa yang nak tulis ini,saya terlalu rindu akan arwah ayah, Ahmad Ramli bin Sumadi. Semoga ayah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.Walaupun saya sering kelihatan gembira tetapi hanya Allah yang tahu apa yang ada dalam hati saya ketika ini. Alhamdullilah saya sudah belajar menerima pemergian ayah tercinta. Walaupun ayah sudah tiada lagi di dunia ini tetapi saya tahu Allah selalu menjaga saya. Kenangan bersama ayah tetap bersemadi dalam ingatan saya. Dari kecil, saya selalu ikut ayah ke sekolah,bank,restoran,surau,balik kampung,kedai dan semuanya. Ayah,satu impian ayah terhadap saya telah tercapai. Saya kini sudah menjejakkan kaki di menara gading walaupun perjalanan untuk menuntut ilmu itu masih jauh lagi. Semoga saya berjaya.Saya pasti menitiskan air mata apabila teringat akan ayah. Saya rindu akan ayah. Saya tidak dapat untuk menyebut gelaran ayah kepada seorang insan yang sangat bererti dalam hidup saya. Ayah telah berusaha membesarkan dan mendidik saya selama 16 tahun,sehinggalah saat ayah pergi buat selamanya dari dunia yang sementara ini. Semoga ayah diampunkan segala dosanya dan dirahmati Allah.


Mak yang tersayang,

mak
Make your own Glitter Graphics






Tidak saya lupakan,insan yang telah mengandungkan saya selama 9bulan dan melahirkan saya, mak yang saya sayangi. Saya sayang mak. Saya bahasakan diri saya sebagai akak sewaktu dengan mak. Akak minta maaf atas salah dan silap akak. Mak saya penyokong dan pemberi semangat utama selepas ketiadaan ayah. Sebenarnya saya hampir berputus asa sewaktu mula-mula kehilangan ayah tapi mak tetap ada di sisi saya untuk memberi semula semangat dan harapan kepada saya. Sekarang mak tinggal sendiri semenjak saya melangkah ke menara gading. Sejujurnya hati saya agak risau meninggalkan mak sendiri di rumah. Mujur ada jiran-jiran yang sangat baik hati. Mereka boleh tolong jagakan mak. Alhamdullilah.

Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 2.18 pagi. Saya khuatir akan keputusan peperiksaan saya untuk semester 1 di CFS IIUM Nilai. Semoga segalanya akan berjalan lancar. Semoga Allah memudahkan jalan saya menuju kejayaan.Hati saya berdebar-debar menanti keputusan peperiksaan pertama saya.Semoga semua sahabat-sahabat saya berjaya juga.

Sekian coretan daripada saya,

................ma'a taufiq wa najjah...............
wassalam..
 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea