By NORHALIMAH

Berkongsi rasa,tips dan cerita

LightBlog

bismillahirrahmanirrahim tajuk entri menunjukkan post kali ni agak kebudak-budakan. tiba-tiba mood nak dengar kembali lagu kanak-kanak selep...

zaman ceria si kanak-kanak



bismillahirrahmanirrahim
tajuk entri menunjukkan post kali ni agak kebudak-budakan.
tiba-tiba mood nak dengar kembali lagu kanak-kanak selepas menonton upin dan ipin.
ingat lagi tak lagu

koleksi melayu:
pukul berapa datuk harimau,pak mamat parang tumpul,nenek nenek si bongkok tiga,police entry,ais-krim soda,lattalilatlailitaplom,mala yang sepi,pak mat jual topi,ola oli nama diberi,anak itik tok wi,jan jala itik jala yam berapa lubang kancil 15o,ais kacang,gelang si paku gelang,air pasang pagi surut pukul 5,bangau oh bangau,hujan rintik-rintik,tanya sama pokok,ikan kekek,kereta kecil,rasa sayang,pak mamat ada ladang,sungai,buai laju-laju,saya ada kuda,lagu tiga kupang,burung kakak tua...

tu antara lagu-lagu kanak-kanak yang popular,teringat zaman dulu,suka nyanyi lagu tu.secara tak langsung dapat belajar.

koleksi english:
i love you,you love me,baa-baa blacksheep,old mc donald,are you sleeping,head,shoulders,knees and toes,mary had a little lamb,pussycat pussycat,row row your boat,telletubies theme,twinkle-twinkle little star,winnie the pooh theme song,alphabet song

rasa nak dengar?klik je kat atas tuh.seronok juga dengar kembali lagu kanak-kanak.main sambil nyanyi,alahai,comelnya!
tiba-tiba,rasa nak pergi tadika pulak.
jangan-jangan,sekarang masa nak balik u la.

tapi kartun yang paling saya suka,yang ni:
ingat lagi,semua pon doraemon,kasut sekolah,beg,kasut,patung,memang gila doraemon!



DORAEMON.
AN AN AN TOTEMO DAEI SUKI DORAEMON

sampai sekarang pun,doraemon tetap comel!

telletubies
ni macam empat sekawan,Aisyah,Soleha,Nova dan saya.


Detective Conan
suara saya mcm conan? boleh jadi suara dia lain kali=p

atasinchi,yg mulut mak dia besar tu.

hello kitty
banyak barang helloi kitty ni kat pasaran,kawaii pulak tuh.


ni pulak atasinchi&family.macam saya ker? haha




hamtaro!suka sangat.


ni antara kartun yang saya suka,sebab comel kot.sesetengah ada pengajaran tersendiri.
yang baik,jadikan pengajaran,yang buruk jadikan sempadan.

ada lagi,tapi tak letak dah,nanti penuh pulak.

sekian saja utk post kenak-anakan saya kali ni.

wassalam




0 ulasan: