Monday, December 30, 2013

lama menyepi.

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 7:15 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim

Lamanya saya menyepi. Entri jelas ketinggalan.
Sekarang tengah menghadap final exam. Time flies so fast,right?
Hopefully,semua berjalan lancar.
So many things happened to me sepanjang tempoh ni.
Being tested by Him in many ways. That's the beautiful of life.
Sungguh :) Sometimes, I do feel macam nak down tapi di sebalik tu Allah hadiahkan kekuatan.
Melalui macam-macam.
Terima kasih juga pada semua insan.
Sekarang settlekan exam dulu. 
Lepas tu nak buat apa yang dah dirancang.
Banyak plan,semoga berjalan lancar.
Doakan saya final exam

Wassalam

Sunday, August 25, 2013

Salam Aidilfitri

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:37 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim.
Lama sangat tak jenguk blog, oh komitmen pada blog. Apa sudah jadi?
Alhamdullilah masih diberikan ruang kesempatan untuk berkongsi coretan rasa penuh cerita.
Rasanya belum terlewat saya layangkan ucapan salam aidilfitri. Maaf zahir dan batin.
Terlalu banyak kenangan syawal tahun ini.
Raya bersama keluarga belah mak dan ayah.
Alhamdullilah dikurniakanNya nikmat mempunyai keluarga yang sangat istimewa.
Tahun ni juga makin ramai sahabat yang melangkah ke alam perkahwinan.
Alhamdullilah dan mabrook buat semua pengantin baru saya ucapkan.
Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat,dikurniakan keluarga yang kasihnya bertaut mawaddah dan sakinah. Insha Allah.
Buat Fatihah& suami. Ain Nizri dan suami.
Hari ni juga sahabat baik saya, SOLEHAH sah bergelar isteri, Alhamdullilah. Perasaan yang cukup berbeza bila sahabat baik sendiri diijabkabulkan. Akan saya nukilkan dalam entri yang lain kerana ada cerita dan pengalaman berharga ^^ Tahniah sahabatku^^

Antara foto di sebalik syawal :) 





Semoga syawal yang masih berbaki ini kita manfaatkan bersama dan moga kisah yang bertemankan indahnya pelangi terus melakar dalam kembara hidup kita. Sekian. Oh ya jangan lupa ambil kesempatan puasa 6:)

Wassalam,

Friday, July 26, 2013

Ramadhan yang best!

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:31 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim

Lama sudah saya tinggalkan blog tanpa kata.
Mungkin terlalu "enjoy" cuti bersama ibu tersayang.
Entah kenapa saya sangat gembira cuti ni dengan mak^^
Itulah istimewanya ibu yang Allah pinjamkan pada kita. Tenang dan happy bersamanya.

Ramadhan. Bulan yang kita nantikan sebagai muslim :)
Sangat istimewa. Banyak sangat Allah bagi kita sempena Ramadhan. Contoh: Solat Tarawikh, Nuzul Quran, Lailatul Qadar dll..
 Cuma kita ni selalu tak perasan dan persoalkan je.
Alhamdullilah hari ni dah 16 Ramadhan :)
Allah masih pinjamkan nyawa buat kita untuk lebih dekat padaNya.

Peluang berpuasa bersama mak. Sampai saat ini saya mesti berbuka puasa dengan mak. Ada juga pelawaan berbuka daripada kawan-kawan. Maaf saya tolak dan saya ajak pulak kalian ke rumah saya.hehe
Alhamdullilah rumah saya dah terima tetamu bulan ni:) Tetamu memang buat saya happy dengan mak.Harap sudi datang lagi.:)

Berbalik pada bulan Ramadhan kali ini.
Memang ada sesuatu yang terjadi pada saya dan mak.
Biar itu rahsia setakat ini:)
Moga itu yang terbaik buat kami.
Seronoknya bulan cam ni, adalah peluang nak rapatkan hubungan sesama jiran dan penduduk kat sini. Terawikh dan berbuka puasa di surau. Sembang-sembang dengan mak cik-mak cik:) Melayan anak-anak jiran. hehe. Itu antara hikmah yang kadang-kadang kita tak perasan.  

Akhir kata,
Buat semua:

Mari memanfaatkan bulan mulia ni yang masih lagi berbaki beberapa hari sebaik mungkin.
Tahun depan belum tentu ada Ramadhan buat kita,bukan?
Jadi terus tersenyum dan ayuh nikmati bulan Ramadhan yang mulia ini^^

Wassalam


Friday, June 28, 2013

Gambar oh gambar. Bahagian Kedua. Keindahan ciptaanNya

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:31 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim
Bersambung kembali. Tentang gambar ataupun foto.
Penuh cerita walaupun hanya sekeping foto...
Kali ini dengan tema Keindahan CiptaanNya.
Pada saya, setiap ciptaan Allah sangat indah dan istimewa.
Cuma kita sebagai hambaNya,adakah kita seorang yang bersyukur dengan semua itu?

Firman Allah bermaksud : "Maka nikmat tuhan yang manakah yang kamu dustakan?"
                                         Surah Ar-Rahman:36








Wassalam.

Monday, June 24, 2013

gambar oh gambar. Bahagian pertama: Perkahwinan

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 9:53 PM 0 comments
Bismilahirrahmanirrahim

Gambar oh gambar. 

Itulah kesukaan saya. Camwhore ke saya? Mungkin tapi saya lebih suka tangkap gambar.

Kenapa?
Salah satu sebab pada saya gambar ni membawa seribu erti.
Bukan hanya sekeping gambar atau lampiran yang tiada erti.
Pada saya,tiap gambar mempunyai cerita untuk kita selami daripada perspektif kita sendiri.
Di bawah ni antara gambar-gambar yang ada dalam koleksi peribadi saya. Fokus pada perkahwinan.  Yang selebihnya ada di www.lensafotografinorhalimah.blogspot.com
Untuk pengetahuan semua, boleh katakan 70% daripada isi laptop dan handphone saya memang gambar sahaja :p

Jom tengok. 
Untuk koleksi ini,tak banyak sebab saya tak mahu ganggu fotografer rasmi yang sudah dibayar :)
Apa yang saya boleh katakan, gambar perkahwinan mengandungi maksud yang membahagiakan. Itu paling jelas. Foto perkahwinan ibarat membawa sesuatu yang membahagiakan kepada raja sehari dan juga semua tetamu yang hadir mahupun yang melihat gambar tersebut.
^_^

majlis perkahwinan di Dewan Jubli Perak Kuantan 

Perkahwinan sepupu di Dewan Belia Sukan di Larkin,Johor Bharu 
 Perkahwinan sepupu di Selayang, Selangor


Sunday, June 23, 2013

No title.

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:17 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim

Honestly,currently I'm thinking about something.
I know this is quite important for me to think now.
Everyone around me keep asking me.
I don't understand and I don't know.
Sometimes I just smile to them because I don't know the exact answer for that kind of question.
I need time to understand and find the right answer.
When the time comes, I'll tell the answer.
Even it is quite hard for me,yeah deep inside in my heart. However, I still believe there must be a reason for this and only He knows the best answer for me.
So,let's wait. I do try to find the answer for that but I don't think this is the time to reveal it because I'm not so sure.
Sorry to everyone out there if I did anything wrong to you.
Okay, please pray the best for me :)
Take care.
Wassalam

Wednesday, June 19, 2013

Alhamdullilah

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 1:21 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdullilah selamat menyemak keputusan peperiksaan semester lepas.
Terasa masa berlalu bagaikan angin yang bertiup kencang.
Alhamdullilah di atas kurniaan dan rezekiMu.
Sesungguhnya apa yang Dia berikan buat saya,saya pasti itu yang terbaik.
Kerna tiada siapa pun yang mengenali saya lebih daripada Dia:)

Terima kasih kepada mak saya. Saya tahu dialah insan yang tak henti-henti mendoakan perjalanan saya ini.
Mak adalah insan yang sangat istimewa di hati saya.
Buat ayah, moga tenang di sana. Hanya doa yang mampu saya kirimkan buatmu,ayah.
Akak rindu ayah sampai termimpi-mimpi ayah sepanjang minggu ini. Semoga ayah ditempatkan dikalangan orang beriman. Kasih sayang mak dan ayah takkan pernah padam dalam lipatan kisah hidup saya.
Kerna bagi saya,merekalah yang banyak mengajar dan mencorakkan saya:)
Terima kasih buat semua pensyarah di UIA.
Mendidik dan mencurahkan ilmu buat saya dan sahabat-sahabat.
Berbaki satu semester lagi untuk LLB.InshaAllah.
Pastinya saya mengharapkan semua berjalan lancar. InshaAllah.
Buat semua sahabat yang bersama saya dalam perjuangan ini,moga kejayaan itu milik kita.
Ayuh terus menggapai bintang di langit seiring usaha yang menggunung. Terima kasih juga kerana selalu bersama saya dalam kisah ini sampai ke tahap ini.
Tahniah buat semua yang sudah menamatkan pengajian. Selamat melangkah ke alam baru . Doakan kami ya:)

Akhir kata, percayalah ketentuan-Nya itu yang terbaik.
Terima dan belajarlah daripada setiap kisah hidup kita. Allah itu Maha Mengetahui. Akhirnya, pasti ada hadiah daripadaNya.
 Hadiah itu tidak semestinya perlu dibalut indahnya, ada hadiah yang Dia balutkan dengan ujian dan dugaan, tetapi yakinlah di akhirnya pasti ada pelangi indah yang menanti kita di akhir balutan itu.

Wassalam.

Sunday, June 16, 2013

Puding Roti senang je :)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 9:06 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdullilah,seperti yang disangka, saya dah mula bakar guna oven baru. 
hehe.
Buat yang simple je sebab nak tengok sama ada oven tu berfungsi atau tidak.
Alhamdullilah. Oh yeay! Hooray!
Saya berjaya. *padahal puding roti je *perasan chef :p
Alang-alang saya nak kongsi resepi puding roti.
Senang dan mudah. Tak lama dan tak perlukan bahan yang komplikated sangat okay:)
Inilah bahan-bahannya,kawan-kawan!



Bahan-bahan

Bahan A
2 cawan susu segar 
8 keping roti putih (yang biasa tuh:) )

Bahan B
4 sudu makan gula halus
2 sudu makan butter
2 biji telur ayam ( nak bagi ok,buang "pusat telur" tu)
1 sudu teh esen vanilla
1 sudu makan tepung jagung

Bahan C(Sos kastard)
1 tin susu cair
2 sudu makan tepung kastard( bancuh dulu dengan air)
2 sudu makan gula

Bahan D
Kismis hitam(tak nak pun tak pe)

Cara-cara

1-Mula-mula koyakkan je roti tuh. *Ala-ala koyak kertas tu :p
2- Lepas tu rendam dalam susu segar tu dalam 30 minit
3- Lepas tu sementara tunggu 30 minit tu, kacau semua bahan B. Untuk lebih elok, pukul dulu telur tu dan butter tu pukul juga.
4- Lepas tu masuk kismis tu dan tuangkan bahan B yang dah dikacau dalam bekas yang ada roti dah direndam tu.
5- Kemudian bakar pada suhu 180'c selama 30 minit *api atas bawah
6- Sementara nak tunggu bakar, gaulkan semua bahan C atas api sederhana.
7- Dah siap, tuangkan sos kastard atas puding semasa menghidang.
8- Ok,selamat makan:) Sebelum tu selamat mencuba

Sekian daripada saya:)

Wassalam

Friday, June 14, 2013

Dapat hadiah baru daripada mak:)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:52 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdullilah. 

Mak belikan sesuatu yang baru untuk saya petang tadi.
Saya kebosanan tak boleh nak bakar kek atau kuih apa-apa je.

Kenapa?
Sebab oven lama yang selalu jadi "teman" saya masa cuti dah "terkubur"
Sedihnya bila mak bagitahu tak boleh baiki dan dah kena buang:'(
Mak memang faham saya. Jadi petang tadi mak dah gantikan yang baru.
Seronoknya saya :) Maka dengan ini,bermula esok saya akan mula aktiviti "membakar" saya.
Sepatutnya malam ni tapi bahan-bahan tak cukup. Jadi,esok perlu ke kedai cari bahan.
Apa yang saya nak buat? Tunggu esok ya! Saya masih fikir-fikir lagi. 
Ada 2-3 resepi yang " menjengah " minda saya. Mana boleh buat semua sebab nanti siapa yang nak makan.
Budak-budak sinilah mangsanya hehe.

Untuk pengetahuan semua, saya kurang minat pada benda manis, jadi saya makan sikit je kek saya buat.(sampai tahap orang sekeliling saya yang tahu kena tanya saya dah makan manis belum:p)
Saya hanya suka buat je. Sikit-sikit boleh buat, bukan tahap pakar lagi.
Apapun seronok sebab dapat oven baru.
Inilah cik OVEN baru saya. Hadiah daripada emak saya.Terima kasih,mak^^ 

Hai cik Oven! Mari teman saya "membakar" makanan! :)




Wassalam

selamat hari lahir, sayang-sayang saya bulan Jun ni:)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:08 AM 0 comments

Bismillahirrahmanirrahim
Kali ni "triple wishes" punya edisi. Buat sahabat-sahabat tersayang yang lahir pada bulan Jun ni.
^_^
1 ,13 dan 23.
Itu tarikh lahirnya mereka bertiga ini.
Insan-insan yang cukup istimewa yang hadir dalam lakaran kisah hidup saya.

Pertama sekali, buat insan yang diberi nama Siti Nurul Aisyah binti Idris.
Merangkap kembar tak sama ibu dan bapa dan tak sama umur ni :p
Selamat hari lahir aok!:) Maaf nak tukar cakap loghat Pahang.
Maaf buat aok sedih sebab tak wish on pada waktunya sebab koi tak nak ganggu aok exam.
Apepon koi ingat birthday aok,mana boleh lupe weu.
Dah beso da aok wei. Semoga berjaya dalam semua perkara yang terbaik untuk aok. Jangan lupe tahun depan sile tukar status yer! :p kihkih, Sebab adik aok ni tak sabo nak nyibuk pada hari-hari sebelum aok tuko status te.:p Gurau~~
Apepon, selamat hari lahir yang ke 23. Thanks for being my twin aka my bff. Sayang aok:)




Kedua, buat sahabat saya yang asalnya jauh di seberang laut china selatan:)
Si comel ni namanya Nurafizah binti Alleh. Tak sangka dah hampir 5 tahun kenal awak bha.
Sempena hari lahir awak, semoga awak sentiasa dipermudahkan segala urusan.Balik Sabah elok-elok. WAAA.... rindu nak pergi Sabah lagi. Jaga diri baik-baik. Imah sayang Fyza:)

Ketiga, cek mek kite ni. Asal dari negeri Cik siti wan kembang. Namo yo Siti Kashrah. Saeng kawe hok ni nok 23 doh. Yeay! Kawe nok ngat g klate lagi,mung cepat-cepat la nikoh :p
Guro je. Besday mung dok tibe lagi. Kawe nok wish in advance bak kate omputih. Selamat hari lahir, awok.
Thanks for being my friend. Sonok kenal awok ni.:) Paling ketara, saing kawe hok ni ade minat same ngan kawe,suko makan! :) Rindu nak makan same:( Oh ye jaga diri baik-baik.
Semoga awok berjaya sokmo deh dan bahagia sokmo. Sayang awok:) 


Itulah mereka. Istimewa di hati saya, sentiasa dalam memori saya. Alhamdullilah, syukur kepadaNya kerana memberi saya peluang mengenali mereka ini. Menceriakan kisah hidup saya:)
Semoga panjang umur dan dipermudahkan segala urusan. Semoga sentiasa dalam rahmatNya. Semoga bertambahnya umur kita, bertambah kita mengenaliNya^^
Sayang kalian semua^^



Wassalam.

*malam tadi mimpi Salsabiila dan Parihah:(( rindu mereka.

Thursday, June 13, 2013

Rumahku syurgaku^^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 8:28 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdullilah. Saya sedang bercuti di teratak bahagia bersama ibu tercinta.
Masa yang ada ini saya harapkan dapat dipenuhi dengan sebaiknya bersama mak.
Saya seperti "fulltime housewife" rasanya.
Tak pe,yang penting bahagia dan membahagiakan harapnya :)
Kepada semua sahabat-sahabat UIA,selamat bercuti.
Kepada yang dah tamat semester,selamat melangkah ke alam baru.
Jaga diri semua.
Assalamualaikum.

Wednesday, May 08, 2013

Ahlan wasahlan , Muhammad Harraz dan Ulfah Khairah:))

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 8:04 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdullilah, akak sepupu saya selamat melahirkan bayi lelaki pertama( dia dah ada 3 anak perempuan) :)
Baru-baru ini saya berpeluang bertemu dengan bayi baru ni.
Comel sangat,subhanallah:)
Saya suka tengok baby ^^
Tapi tak pe. Saya doakan Muhammad Harraz jadi anak yang soleh.
Nanti mak ngah datang jumpa lagi ye:) Tahniah Kak Fizah dan suami.* dulu masa saya baby,kak fizah ni yang jaga saya:)
Sehari sebelum balik kampung, saya pergi beli baju untuk Harraz.
Antara port yang paling saya suka dalam super market ialah tempat jual barang bayi!
Sebab saya rasa gembiranya. Teringat kata seorang sahabat saya, Ain : " Nanti kau ada anak,mesti habis semua kau nak angkut balik" :p haha. Oh tidaklah. Habislah kalau cam tu.
Lamanya saya duk situ. Akhirnya saya pilih baju Pooh biru untuk Harraz.



Oh memang besar sebab pada saya kalau nak beli baju untuk baby better beli yang saiz besar,lama boleh pakai hehe Baby kan cepat besar!
Oh ya ,kawan saya Ain tu pun dah bersalin anak sulungnya, Ulfah Khairah.
Tahniah, Ain& Amir:)
 Nanti mak cik datang jumpa Khairah pulak ye. *tengah fikir nak bawa apa untuk awak,Ulfah. hehe
Baby perempuan lagi banyak pilihan. Tunggu ye,mak cik fikir dulu. Bahagianya ada anak seiring juga dengan tanggungjawab nak didik anak dalam suasana hari ini. Semoga semua jadi anak yang baik.^^


ni Muhammad Harraz



 ni Ulfah Khairah

Wassalam


Saturday, May 04, 2013

Ikan Patin Masak Tempoyak Orang Temerloh ^^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:36 AM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim.
Nampak kan tajuk di atas? Kali ni nak kongsi resepi yang wajib bagi orang Temerloh macam koi ni:p
Ni antara makanan kesukaan saya.Patin + tempoyak memang menyelerakan!
Resepi ni paling senang nak buat. Tambah pula, bekalan ikan patin memang mudah nak dapat. 
Akses sangat terbaik! Pergi je tepi sungai Pahang mesti ada orang jual. Tak pun pergi pekan sehari hari Ahad kat Temerloh. Memang terbaik!
Berbalik pada resepi tu.

Bahan-bahan


1 ekor ikan patin 
5 biji cili padi - kalau suka pedas,letak banyak^^
1 inci kunyit hidup
3 ke 4 sudu besar tempoyak - nak kuah pekat, boleh ltk tempoyak lebih. Banyak tempoyak lagi best 
Timun air
sedikit daun kesum 
1 keping asam keping jika perlu 
garam secukup rasa

Cara-cara:

1- Mula-mula,kita bersihkan dulu ikan patin tu,potong ikut saiz atau besar mana kita nak.
2-Patin ni ada lendir,kalau nak hilangkan hanyir dan lendir,guna tepung,lumur je. Nak guna air asam jawa boleh jugak :p
3- Tumbuk cili padi dan kunyit.
4- Panaskan air dalam periuk pada api sederhana. Masukkan tempoyak dan bahan tumbuk tadi tu.
5- Masak sampai mendidih,guna api sederhana je. Lepas tu masuk timun air tu:)
6-Bila dah mendidih dan pekat,baru masuk ikan patin tu supaya tak hancur ikan tu. :) 
7- Lepas tu, masukkan daum kesum. Bagi naik bau lagi,yang pastinya bau tempoyak mesti dah ada. hehe
8-Cuba rasa, kalau kurang rasa baru masuk asam keping. Optional ni:)
9-Siap^_^

Selamat Mencuba,kawan-kawan!

*ok,saya terasa lapar pada tengah malam ini,tambah pula hujan yang menyejukkan!:)

wassalam




Friday, May 03, 2013

Selamat Mengundi, Rakyat Malaysia ^^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:07 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim

Lama betul tak jenguk blog sendiri. Busy sangat lah tu~~
Alhamdullilah sekarang dah berada di rumah. 
Cuti kali ni agak istimewa sebab balik sebab mengundi~~oh saya dah 22?besar dah saya:p.
Cuti sampai Isnin ni,majoriti yang boleh mengundi,memang balik.
Alhamdullilah tadi tak sangkut jem sebab balik awal sikit:p
Bakal mengundi tahun ni,pengalaman baru buat saya.
InshaAllah
5 Mei 2013 ni.
Pagi saya pergi undi, lepas tu terus balik kampung mak.
Selamat mengundi semua!
Sempat jalan-jalan cuci mata tengok suasana pilihanraya ke 13 di Temerloh dan Mentakab.
Agak panas. Bawah ni saya letak gambar yang saya sempat curi ambil waktu memandu. (waktu trafficlight merah dan jem la~~)
Semoga kita semua dapat buat pilihan yang tepat dan bijaksana,inshaAllah.
Wassalam.


 kawasan Batu satu,Temerloh
simpang ke Jerantut

Tuesday, January 22, 2013

Sushi oh Sushi!

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:17 AM 2 comments

Bismilahirrahmanirrahim
Alhamdullilah,tercapai juga apa yang saya duk "mengidam".
Nak makan sushi.
Nak pergi Sushi King tapi tak de geng yang makan sushi free hari ni*_*
Maka alternatif lain,saya buatlah sushi sendiri.
Bunyi sedih kan? Tapi tak pe,dah lama tak buat sushi ni. hehe
Petang tadi saya ke pasar raya bersama mak mencari bahan-bahan nak buat sushi.
Memang nak beli bahan sushi semata-mata-_-
hehehe...
Mak temankan sedangkan mak tak makan sangat sushi.
Gara-gara anaknya yang nak sangat ni.
Saya tak nak cerita kisah sushi tapi nak kongsi macam mana nak buat sushi.
Mudah je,inshaAllah. Janji cuba dulu.

Bahan-bahan

Bahan A

1 cawan beras sushi (saya guna jenama Sumo)
2 cawan air

Bahan B(kacau semua ni sampai larut ye)

2 sb cuka
1 sk gula
1  1/2 sk garam

Bahan C

Carrot(potong memanjang)
Telur dadar yang dah digoreng
Timun jepun(potong memanjang)
Isi ketam(potong memanjang)
Hot dog-rebus dan potong memanjang
Seaweed
Tikar sushi

Cara-cara

1- Mula-mula kita masak dulu bahan A,macam kita masak nasi,guna je rice cooker. Cepat dan mudah:)
*ni beras sushi sumo tu

2- Lepas dah masak nasi sushi, kita tuang je bahan B yang dah larut tu kat nasi sushi dan gaul. Lepas dah gaul,inshaAllah akan dapat rasa sushi^^


*ni seaweed yang saya guna

3-Lepas tu kita sediakan tikar sushi,letak seaweed.

4-Selepas dah bentang seaweed tu,kita letak nasi sushi tu,ratakan nipis dan kemas.
*ni saya baru letak,tak cukup kemas lagi :)

5-Kemudiam masuk je carrot,telur dadar,timun jepun ,isi ketam atau hot dog yang kita dah potong memanjang tu.
6-Akhir sekali gulung dengan kemas dan potong. Pastikan pisau tu tajam,baru kemas:)

Selamat mencuba semua!^^






Wednesday, January 16, 2013

lagu-lagu zaman P.Ramlee:)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 3:30 PM 0 comments
Assalamualaikum.
Tiba-tiba mood 60-an datang.
Mula-mula saya tengah dengar lagu zaman kanak-kanak.
Lagu keluang man.
Hehe:p *padahal diri ni dah tua,sedarlah..:p
Mak dengar, mak cadang cuba dengan lagu ketipang payung.
Sekejap,apakah maksud ketipang?
Ada sesiapa yang tahu,tolong bagitahu saya ya:)
Terus saya search lagu tu kat youtube. Saya sendiri memang suka lagu tu:)
Lirik yang best dan rentak pun ceria,yuhuu!
Ni antara rangkap lirik lagu tu,

Ala payunglah payung, ketipang payung
Payung Sutera nak raja muda
Ala tolonglah tolong, cik abang tolong
Janganlah marah pada adinda


Teringat cerita Nujum Pak Belalang^^
Lepas tu saya terus sambung dengar lagu 60an lagi.
Lagu tiada kata secantik bahasa, tiru macam saya, engkau laksana bulan,di manakan ku cari ganti,saat yang bahagia,laju-laju buaiku laju dan macam2 lagi.
Mak pun suka.hehe sebab lagu-lagu tu mak tau:)
Walaupun ada yang cuba nyanyikan lagu-lagu ni semula, saya tetap suka versi original,lagi asli^^
nah saya tinggalkan anda dengan lagu ni,saya pasti ramai yang tahu.
ehehe
Aci-aci buka pintu.






lagu ni juga sua sue kemuning


Sunday, January 13, 2013

Selamat Bercuti :)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 3:07 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim
Buat semua warga pelajar UIA.
Selamat bercuti semua.
Jaga diri semua.
InshaAllah jumpa lagi 3 minggu. ^_^



*fikir nak ke mana cuti ni :P dan nak sambung aktiviti bersama nikon tersayang ^^
 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea