By NORHALIMAH

Berkongsi rasa,tips dan cerita

LightBlog

bismillahirrahmanirrahim alhamdullilah hampir seminggu berlalu semester baru. buang yang keruh ,ambil yang jernih. azam baru,semangat ...

~azam baru,semangat baru~



bismillahirrahmanirrahim
alhamdullilah hampir seminggu berlalu semester baru.
buang yang keruh ,ambil yang jernih.
azam baru,semangat baru.
semoga menjadi realiti.yang penting praktiskan usaha,doa dan tawakal dalam setiap urusan kita,inshaAllah jadi kenyataan.

Bermulanya semester baru menandakan berakhirnya waktu bersantai di rumahku syurgaku.
Apapun,bila kelapangan pasti rumah menjadi destinasi saya.
Berbicara mengenai semester baru,pelbagai kisah sudah mula terlakar dalam lukisan minda saya.
Kenangan yang pasti mengajar saya menjadi seorang yang lebih menghargai setiap detik waktu kerana ia amat berharga. Pepatah Arab ada mengatakan:
"Masa itu ibarat pedang. Jika kita tak memotongnya maka ia akan memotong kita"
Jadi sebagai hamba-Nya belajarlah untuk sama-sama menghargai masa yang ada.

Perbezaan paling ketara:Kali ini,saya perlu bijak membahagikan masa antara dua kerja iaitu pelajaran dan perniagaan. Minggu pertama ini saya akui agak berserabut.Setelah difikirkan saya sudah ada jawapannya. Business is business,study is study,please manage both of them wisely ,Nor Halimah!=)

Semester kali ni jumlah jam saya 22.5 jam seminggu dengan diiringi 8 subjek yang digalas bersama.
Semoga semester ini lebih baik daripada yang sebelumnya.Insha Allah.
Kepada semua sahabat yang membaca blog ni,terutama yang baru memasuki semester juga,selamat maju jaya,semoga sukses yang diidam kita usaha untuk dapatkannya bersama.

Kelas pun sudah bermula.Teringat kelas pertama semester ini,kelas Criminal Law II.=p Majoriti ambil masa yang lama untuk "refresh" semula ingatan. Biasalah tu,lama sangat cuti pun tak bagus. Insha Allah kita semua mampu lalui kelas-kelas semester ini.

Semester ini saya tinggal bersama 3sahabat yang saya sudah selesa bersama. Yang menariknya,mereka semua dari negeri cik siti wan kembang. Kecek kelate loh kawe lepas ni deh!
Apapun,semoga kita berempat dapat memahami antara satu sama lain dengan lebih baik,semoga ukhuwah terbina terus berkekalan.

Saya gembira dengan bermulanya semester ni,seperti ada sesuatu yang istimewa bakal dilalui bersama sahabat-sahabat tercinta di Taman Ilmu dan Budi. Nantikan kisah-kisah akan datang yang bakal melengkapi diari sebuah perjalan seorang pelajar semester 2 tahun 2 ini.

Selamat memulakan semula langkah di taman-taman ilmu.
Tuntutlah ilmu seikhlas hatimu,pasti ia tidak merugikanmu=)

Wassalam.
N.H.A.R Rumah , 11:44pm, 17 /9/ 2011

0 ulasan: