Monday, May 30, 2011

MY SHOPPING BLOG FOR YOU

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 1:12 AM 0 comments
Assalamualaikum
I've opened my online shopping blog:
just click
This blog offers various kind of clothes and bags that will help you to walk confidently.
Insha Allah, all of the items stated there are affordable to buy
My costumer is my priority. Dont wait,just clik and please take a look there^_^


Thanks a lot
click here:
create your own banner at mybannermaker.com!


Wassalam
From me,Imah

Friday, May 27, 2011

suka.

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:37 PM 0 comments

bismillahirrahmanirrahim
saya ada minat baru sekarang
suka tengok imam muda di astro oasis
dari kapsul,mimbar semuanya lah.
malam ni jangan lupa temujanji kita jam 9.
satu program yang saya kira menarik untuk menarik pelbagai golongan masyarakat mendekati dan lebih mengenali islam.
semoga lebih ramai yang dapat mengaplikasikan diri dengan nilai-nilai yang perlu ada seorang imam.
untuk semua calon imam muda musim kedua,selamat maju jaya.
wassalam

Wednesday, May 25, 2011

ziarah ke hospital

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:31 PM 0 comments
bismillahirrahmanirrahim
hari ni saya hanya keluar untuk ke hospital.Saya mengikuti mak dan sahabat-sahabatnya menziarahi seorang nenek yang merupakan mak kepada sahabat mak saya.Innallilahiwainnailaihirajiun.

Saya ke hospital,terus menuju ke aras 7,wad Kenanga 12. Lama sudah saya tidak ke sini. Katil nenek terletak tidak jauh dengan tempat ayah saya menghembuskan nafas terakhir. Kotak fikiran saya kembali berputar ke masa lalu. Mengimbau saat dan detik waktu itu.
Perkara yang lepas cukup sebagai pengajaran untuk jadi lebih kuat. Sayu dan hiba tatkala melihat harapan keluarga setiap pesakit dan derita yang dialami si pesakit. Namun,jauh di sudut hati,sebenarnya mereka cukup bertuah kerana diperingatkan Yang Maha Pencipta. Bersabar ya,inshaAllah ada ubatnya.

Tanganku menyentuh kaki nenek. Saya dapat melihat kesan-kesan lebam di tangan dan kakinya dengan jelas. Sakitnya. Mungkin kerana sukar nak cari tempat nak cek darah nenek. Nenek tak mengadu sakit.
Saya juga dapat lihat di sebalik riak wajah nenek jelas terpancar kegembiraannya. Sebab apa? Semua itu bila anak-anaknya datang menjaga dan membelainya. Hati ibu mana yang tidak akan tersentuh. Jangan hanya anak yang fikirkan mereka mahukan belai manja ibuayah. Ibu Ayah juga memerlukan kasih sayang si anak. Jangan pernah lupakan mereka apatah lagi mengabaikan mereka.

Nenek juga tak selera makan. Teringat kata-kata orang,masa ni makanlah,nikmati apa yang ada sebaiknya kerana mungkin bila sudah lanjut usia selera juga menghilang tanpa sebab dan alasan Walaupun kadang-kadang nenek ada karenah tersendiri,kena sabar dengan nenek. Jaga orang sakit memang menuntut kesabaran yang tinggi. Mungkin inilah peluang untuk belajar bersabar. Sebenarnya Allah nak bagikan pahala di sebalik itu,inshaAllah.

Saya juga suka memerhatikan doktor-doktor dan jururawat-jururawat dalam wad. Tekun dan fokus ketika menjalankan tugas mereka. Saya kagum dengan mereka. Hanya Allah yang mampu membalas budi baik mereka.=)

Saya pulang meninggalkan hospital jam 6.30 petang. Semoga nenek cepat sembuh. InshaAllah.Walaupun ini baru kali pertama tengok nenek,saya rasa sayang untuk tinggalkan nenek.Syafakillah^_^
Teringat sebuah hadis s.a.w:

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : " Rebutlah lima perkara sebelum datangnya lima perkara. Pertama : masa sihat sebelum sakit. Kedua : masa kaya sebelum datangnya masa sempit (miskin). Ketiga : masa lapang sebelum tiba masa sibuk. Keempat masa mudamu sebelum datang masa tua dan kelima masa hidup sebelum tiba masa mati." (riwayat al-Hakim dan al-Baihaqi).




Monday, May 23, 2011

Jelajah hingga ke Penghujung Benua Asia

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 8:18 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdullilah selamat kembali ke Pahang,negeri sendiri.
3hari berada di Johor,tetapi bukannya di kawasan kampung halaman ayahanda tercinta.
Saya dan ibu menziarahi keluarga sahabat baik ayah dan mak di hujung negeri Johor.
Perjalanan mengambil masa lebih kurang 6jam untuk sampai ke kawasan Rengit,sempadan antara daerah Batu Pahat dan Pontian.
Merentasi desa dan seterusnya menyelusuri lebuh raya Utara Selatan dari Tangkak ke Simpang Renggam.
Terima kasih buat Aty,Pak Cik Sarnin,Mak Cik Rubi dan nenek atas layanan yang diberikan.
Sepanjang berada di sana,walaupun hanya 2 malam,masih sempat kami berkunjung ke tempat-tempat menarik.

21 Mei 2011
Ditemani rintik hujan,kami keluar ke beberapa tempat-tempat menarik.
Pertama, Tg Piai,Pontian. Ingin saya kongsikan kenapa kawasan ini antara kawasan yang menjadi destinasi pelancongan yang menarik.
Mungkin ada antara kita yang begitu asing apabila mendengar nama Tg Piai,mungkin juga ia lebih dikenali dikalangan pelancong asing.
Kenapa tidak kita menghargai destinasi yang ada dalam negara kita dulu sebelum bercuti ke luar negara.
Tg Piai merupakan antara destinasi pelancongan yang hangat dipromosikan. Di situ letaknya Taman Negara Johor. Tg Piai terletak di daerah Pontian, dan menariknya ia merupakan kawasan yang paling hujung dalam benua Asia. Tg Piai dinamakan sempena nama pucuk paku yang terkenal di kawasan tempatan yang bernama pucuk paku piai. Tg Piai diliputi dengan berbagai jenis flora seperti pokok bakau yang tumbuh di tepi laut. 4.7% pokok bakau di Malaysia terdapat di kawasan ini. Terletak di mukim Kukup,kawasan ini hanya 38.3km dari negara jiran,Singapura. Tg Piai kaya dengan khazanah alam yang asli dan tidak diterokai. Di sana saya berpeluang melihat ikan yang mempunyai kaki, subhanallah.
Bayaran masuk adalah sebanyak RM3 untuk warganegara Malaysia ,manakala bagi warga asing sebanyak RM 5. Bagi memudahkan pelawat menikmati keindahan hutan baya bakau sehingga ke tengah laut, laluan-laluan khas bagi pejalan kaki disediakan. Itulah menariknya. Terasa diri ditiup angin laut yang bergelora sungguh mendinginkan. Pertama kali berjalan kaki di atas laut,berbeza apabila kit menaiki feri kerana feri itu yang bergerak. Di sini,kita dapat merasai dan menghargai keindahan alam semulajadi dengan puasnya. Walaupun cuaca hujan,itu tidak menghalang kami untuk terus bergerak. Walaupun tidak sampai ke semua bahagian,saya dah cukup gembira. Lain kali nak pergi lagi.












Seterusnya ke ayer itam.
Kawasan ini popular dengan tempat jualan pasu-pasu,bunga-bungaan,patung-patung dan macam-macam lagi perhiasan rumah.
Dah banyak kali saya ke sana.
Kali ni saja nak tengok-tengok dan beli sedikit barang sebagai kenangan.
Selain daripada tu,kat sini ternampak pula rengina yang dirindui.
Rengina ni antara makanan yang popular di Melaka sebenarnya.
Kami pusing-pusing sana dan pulang.

Malam tu selepas berehat sebentar di rumah,kami keluar makan di Rengit.
Tak lah jauh sangat ,lebih kurang 10km agaknya.
Pak Cik Sarnin belanja makan,terima kasih.
Lepas tu pulang ke rumah semula.

Akhir kata,saya nak mengucapkan terima kasih pada Aty Mariam&keluarga.
Jom lah datang ke sini^_^

wassalam.


Friday, May 20, 2011

Pandu macam ayah

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 6:18 AM 2 comments
bismilahirrahmanirrahim
semalam,setelah lama "berkurung" dalam rumah.
petang semalam,saya pun keluar untuk bersiar-siar.
selesai solat Asar,saya keluar dengan memandu kereta kesayangan.
sendirian,menuju ke Temerloh,sebelum tu singgah sebentar di Mentakab.
kali ni,saya cuba nak rasa macam mana rasanya memandu seperti ayah saya.
apa yang saya maksudkan?
masih saya ingat kenangan bersama ayah
bila ayah pandu kereta,takkan lebih daripada 60km/j melainkan turun bukit
kalau ayah yang tekan minyak semata-mata,pasti takkan lebih daripada 60km/j
purata 40-60km/j
boleh dikatakan kalau orang Mentakab/Temerloh dah cam kereta ayah
CAX ****
masih segar di kotak ingatan saya,bunyi-bunyi hon tu memang dah biasa saya dengar
rasa dipotong kenderaan berat
ditegur oleh pemandu lain
macam-macam lagi.
semalam,saya cuba pandu kereta dengan purata kelajuan 50-60km/j
susah juga nak kawal sebab kereta saya selalunya paling perlahan saya pandu 80km/j
tapi menarik.
bila pandu perlahan,dapat perhatikan keadaan sekeliling
dapat kurangkan risiko kemalangan sebab boleh dikatakan agak terkawal.
kita pandu lah di sebelah kiri sebab kita tak memotong.
macam ni rasanya sebagai seorang pemandu
sebab dulu saya hanya jadi peenumpang ayah.
saya suka kata ,"ayah,jom kita potong kereta tu"
selama menjadi penumpang dalam kereta yang dipandu ayah
saya sedar di situlah saya belajar perkara lain
contohnya membaca
sebab saya suka baca papan-papan tanda di sepanjang perjalanan
dan juga nombor plat kenderaan
terima kasih,ayah
ada manfaatnya ayah pandu lambat
secara tak langsung saya cepat belajar membaca
walaupun orang selalu marah ayah pandu lambat tapi saya tak
sebab saya tahu ada hikmahnya di sebalik tu

setelah hampir 3 tahun bergelar pemandu kereta
saya faham apa perasaannya berada di jalan raya
terutama bila sendiri
satu tips saya bila ditanya kenapa berani
tak sangka kau berani
nampak macam tak reti
saya hanya jawab:
yang penting kena kuat dan yakin
inshaAllah berani.^_^

hari ni nak ke Johor
doakan kami selamat sampai ke destinasi

wassalam

p/s:pandu cermat jiwa selamat^_^

Sunday, May 15, 2011

selamat hari guru^_^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 8:55 PM 0 comments

bismillahirrahmanirrahim.
hari esok 16Mei.
Hari Guru.
Saya,Nor Halimah Ahmad Ramli mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan

SELAMAT HARI GURU DAN TERIMA KASIH CIKGU
BUAT:

MAK&AYAH
WARGA PENDIDIK TABIKA KEMAS CHENOR PAHANG 1996

WARGA PENDIDIK PRA-SEKOLAH SK LEBAK TEMERLOH PAHANG 1997
WARGA PENDIDIK SK LEBAK TEMERLOH PAHANG 1998-2002

WARGA PENDIDIK PUSAT TUISYEN DOMINO 2002
WARGA PENDIDIK SMA AL-KHAIRIAH 2003-2007
WARGA PENDIDIK CFS IIUM NILAI 2008-2009
WARGA PENDIDIK UIA GOMBAK 2009-SEKARANG

Mak cik dan pak cik saya dan sepupu-sepupu yang bergelar guru.
SERTA SEMUA INDIVIDU YANG BERGELAR GURU SECARA FORMAL MAHUPUN TIDAK FORMAL.



Jasa kalian semua hanya Allah yang mampu membalasnya.

tak lupa SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 7
buat
MOHD FADHEEL NAJMI BIN HAMDAN
adik sepupu saya^_^


Adheel

SEKIAN,WASSALAM.

Saturday, May 14, 2011

Spaghetti segera^_^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:23 PM 0 comments
bismillahirrahmanirrahim.
semenjak bercuti,saya memang bertugas sebagai suri rumah sepenuh masa di rumah saya.
seronok apa.bukan semua ada pengalaman ni kan?
terutama rumah-rumah yang ada 'bibik'.
bukan nak cerita pasal pekerjaan saya.
nak cerita tadi saya tiba-tiba rasa lapar.
rasa nak makan je tapi apa ye selain nasi?
pandang-pandang kabinet kat dapur,ternampak sepaket spagethi yang baru dibeli.
apa lagi,buka peti untuk tengok apa yang ada,yang boleh digunakan untuk buat kuahnya.
maka,saya hanya menggunakan bahan-bahan yang ada di peti.
tak de butter,tak de daging.



spagheti segera saya^_^dah siap pun.apa kata anda cuba?

Bahan-bahan
1 paket spagheti
1 tin sos spaghetti
1 sudu sos cili
1/2 camca teh lada sulah
cendawan yang telah dipotong kecil
1 biji kentang (dihiris nipis)
1 labu bawang merah(dicincang)
1 labu bawang putih(dicincang)
1/2 lobak merah (dipotong halus)
garam secukup rasa
air
minyak masak

cara buat mee spagethi:
1) rebus dalam periuk
2)letakkan sesudu minyak masak
3)masukkan garam secukup rasa
4)tunggu sehingga mendidih

cara buat kuah:
1)panaskan minyak
2)tumis bawang merah+bawang putih
3)masukkan sos cili
4)masukkan kentang,gaul sebentar.
5)masukkan sos spagheti
6)tabur garam secukup rasa dan gaulkan sehingga sebati
7)selepas itu,masukkan cendawan yang telah dipotong kecil
8)taburkan sedikit lobak yang dihiris halus.
9)masukkan sedikit air
10)tunggu sehingga mendidih.pastikan kentang menjadi empuk ya!

sekian saja,resepi segera daripada saya.selamat mencuba!^_^mudah je.
hiaslah untuk nampak lagi menarik,saya punya ni memang ekspress.


kisah cuti-cuti Sabah

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 4:09 PM 0 comments



Bismillahirrahmanirrahim.

16 April 2011
Selepas solat maghrib di rumah Paman Seman di Pandan Indah,kami menuju ke LRT terdekat. Kami menaiki LRT dari Pandan Indah ,menarik juga menyelusuri ibu kota negara pada waktu malam. Kami menuju ke KTM Bandaraya,agak menakutkan suasana KL malam tu. Sini sana ada suara budak-budak yang melepak tak tentu arah. Kami beriringan bersama. Dari Bandaraya,kami menuju ke KTM Serdang. Sampai di Serdang,abang Nadzirah menghantar kami terus ke KLIA.Terima kasih kepada Abang Nadzirah. Alhamdullilah selamat tiba di KLIA lebih kurang jam 10 lebih. Sempat pusing KLIA bersama Kashrah. Lepas tu dengan Nadzirah. Kami berehat sebentar. Masing-masing sibuk menghubungi keluarga dan rakan-rakan. Saya pula merakamkan detik bermulanya perjalanan kami ke sana dengan handycam yang dibawa. Malam tu kami berehat di surau KLIA.

17 April 2011
Tepat jam 12,hari lahir Su. Di KLIA. Lepas tu kami sambut ala kadar di KFC KLIA. Selamat hari lahir Cik Su.
Penerbangan kami dijadualkan pada jam 6.55 pagi dari KLIA. Kami menunggu dari malam. Lebih kurang jam 4.30 pagi,kami check-in bagasi-bagasi. Hanya bagasi saya dan Nadzirah. Sempat lagi beli tambah berat beg untuk pulang nanti,sebab dah tau kemungkinan beg akan beranak. Memandangkan penerbangan lambat lagi,kami duduk dulu. Check in di kaunter A8. Penerbangan dari KLIA dengan FIREFLY,semoga selamat sampai.Dalam penerbangan,semua melelapkan mata sebab ngantuk sangat. Mujur sempat terjaga sebelum mendarat. Subhanallah pemandangan laut yang memukau. Subhanallah sangat cantik dan indahnya laut biru yang terbentang ibarat sebuah hamparan. Ditambah dengan pulau-pulau di sekitarnya.Itulah antara keistimewaan Sabah di mata saya.

9pagi
Alhamdullilah,selamat tiba di bumi Sabah. Menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu. Kami dijemput oleh adik angkat mak,Pak Cik Awang. Sudah 23 tahun mak tak ke Sabah semenjak 10tahun bermastautin di sana. Perjalanan seterusnya menaiki Toyota Fortuner ke Beaufort,salah sebuah daerah di Sabah.

Sebelum ke Beaufort,Pak Cik Awang bawa kami ke Tanjung Aru,kawasan tepi pantai. Sampai je terus dibawa ke pantai,memang kami teruja! Kami terus berlari menuju ke arah deruan ombak yang memukul pantai. Subhanallah,indahnya dan menenangkan. Ini antara pantai yang kami lihat dari kapal terbang tadi.Pak Cik Awang belanja sarapan. Sarapan tepi pantai gitu=)
Setelah selesai merakamkan gambar dan sarapan,kami dibawa bersiar-siar menaiki kereta di sekitar Kota Kinabalu.Besar juga ibu negeri Sabah ni. Ada muzium,masjid negeri,muis dan banyak lagi.
Perjalanan ke Beaufort diteruskan lagi,menyelusuri desa dan pekan. Mak petah berborak dengan pak cik.Su dan Kashrah tidur.Saya dan Nadzirah pula asyik memerhatikan suasana sekeliling. Pada saya,suasana itu ada bezanya. Ditemani sang laut yang membiru. Rumah-rumah yang berbaris. Tak kurang juga manusia yang sibuk dengan urusan masing-masing.

Kami berehat dan berkenalan ^_^


Alia,budak Sabah

18April 2011

Awal pagi dah bangun. Sarapan 6.30pagi. Boleh dikatakan sarapan paling awal. Pagi-pagi tu tak rancang ke mana asalnya.
Pukul 11 tiba-tiba kami bertolak keluar untuk ke rumah Fyza. Di sana susah nak dapat kenderaan awam. Tunggu punya tunggu tak tiba juga van sapu.
Akhirnya kakak yang mak kenal hantar kami ke pekan Beaufort. Malangnya sampai di sana,keretapi pertama dah selamat jalan. Keretapi seterusnya untuk ke Papar pukul 4.30 petang. Lambat lagi.
Kami berehat di masjid sambil memikirkan nak pergi ke tak. Kalau naik keretapi ke 2 maksudnya kami perlu bermalam di rumah Fyza.Akhirnya kami bersepakat nak bermalam di Papar.


keretapi di stesen Beaufort

Pukul 5 barulah keretapi berjalan,pertama kali naik keretapi. Selalu naik LRT.STAR,monorail. Ada hikmahnya bila keretapi lambat,dapat tengok pemandangan menyelusuri desa.
Alhamdullilah,akhirnya tiba di rumah Fyza di Kg Benoni,Papar selepas dijemput mama Fyza,terima kasih,mak cik^_^
Malam tu makan malam mama Fyza sediakan,sedap,terima kasih.
19 April 2011
Pulang semula ke Beaufort. Tertinggal lagi keretapi,kami naik van teksi pulang ke pekan Beaufort dengan harga RM 50.Hari ni kami berehat.
Malam tu kami memenuhi undangan ke rumah Aunty Afsah. Terima kasih,sangat sedap. Paling best ikan kat sini segar-segar dan sotong yang sedap. Main-main dengan si kembar dan pulang semula ke rumah nenek.

si kembar dan faris comel^_^

20 April 2011
Hari ni pukul 8 lagi kami dah siap. Nak ke Labuan. Kami tunggu bas dari KK depan rumah je ditemani adik angkat, Yus. Kesian Yus ponteng sekolah sebab nak temankan kami ke Labuan.
Pukul 9 kami naik bas ke Menumbok. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 4o minit. Tambang RM9,kira harga dari KK.
Untuk sampai ke Labuan,perjalanan pergi kami memilih untuk menaiki bot laju. Memang laju,lebih kurang 20 minit dah sampai. Terasa sangat bila dipukul ombak,terasa dilambung-lambung.
Kami tiba di Labuan dengan selamat,alhamdullilah. Kami menaiki 2 buah teksi ke Muzium sukan air Labuan. Tambang RM8 satu kereta. Masuk muzium tu,free in charge pula tu,seronoknya^_^


kami di Labuan

Selepas tu,kamu ke UK,upss...
Bukan UK United Kingdom tapi Ujana Kewangan,salah sebuah shopping complex di Labuan. Sempat beli cenderahati. Di sana,kami bertemu dengan anak angkat mak,Abang Jiji. Anak angkat mak,jadi dia bolehlah dikatakan abang angkat saya kot? Terima kasih Abang Jiji belanja kami makan yer!

Lepas tu kami kembali ke jeti,betullah Labuan ni tak besar mana. Kami beli coklat,banyak jugak.



Muzium Air

Kami pulang ke Menumbok menaiki feri dengan harga RM5 seorang,berbeza kan? Perjalanan ambil masa sejam lebih. Boleh tengok pemandangan laut yang terbentang luas. Saya lebih suka feri walaupun ambil masa lama tapi dapat menyaksikan panorama keindahan laut yang membiru ,tenang mata memandang.
Dari Menumbok ke rumah,kami rehat je dalam bas,kepenatan agaknya. Yus pun sama je.

Malam tu,ada 2 jemputan makan. Orang Sabah ni memang baik-baik dan ramah belaka.
Rumah pertama,rumah si yus,mamanya aunty Rosmah ajak makan.
Paling istimewa permintaan kami ditunaikan,dapat makan ambuyat.Ambuyat ni salah satu makan tradisi di Sabah. Sedapnya! Terima kasih.


ambuyat


Lepas tu kami ke rumah Mak cik Yus,makan mee sup. Alhamdullilah rezeki kami.

21April 2011
Hari ni tak ke mana,ada kenduri arwah di rumah nenek.
Menarik sebab berpeluang belajaer tentang budaya lain.

22April 2011
Pagi-pagi lagi sudah bersiap. Kami nak meninggalkan Beaufort. Rasa sayang pulak. Terima kasih semua. Pak Cik Awang dan adiknya Pak Cik Udin hantar. 2 buah kereta. Mak dibekalkan dengan macam-macam. Beg pun dah mula beranak. Sampai di KK,ayah Attia dan Attia ambil. Sempat pak cik bawa kami pusing-pusing KK sekejap sebelum pulang ke rumahnya. Tengok Yayasan Sabah,DBP Sabah,Masjid dan macam2 lagi.Ups lupa kami sempat pusing UMS tu.
Berehat sebentar di rumah Attia.
Petang tu,kami dibawa ke pasar kraftangan atau lebih dikenali sbg pasar Filipina. Masa untuk “shopping”. Tak de la banyak sangat kami beli,setakat kemampuan je. Lepas tu kami pulang semula ke rumah Attia. Malam tu Mama Attia masak nasi ayam ekspress. Sedap,terima kasih mak cik^_^

23 April 2011

Hari ni kami dibawa pusing-pusing KK.


muzium sabah

Destinasi kami yang pertama ialah Muzium Sabah. Alhamdullilah sampai dengan selamat. Pak cik yang bawa kami,terima kasih. Adik Attia pun ikut sekali. Seronok menyelusuri tinggalan sejarah. Lawatan sambil belajar,itu yang penting.

Selepas itu,kami ke pasar ikan masin.Beli lagi. Kami juga dibawa melihat shopping complex di sekitar. Menariklah KK ni sebab tepi laut,boleh Nampak Pulau Gaia dari KK,dekat je. Tepi laut? Macam K.T,ada seorang sahabat tu kata.

Lepas tu,kami ke 1 Borneo,pusat beli-belah paling besar di Sabah,macam Suria KLCC. Boleh tahan besarnya.

Balik tu agak penat.Malam tu kami menghabiskan masa dengan mengemas barang-barang. Yalah esok sudah mau pulang bha. Yus sms kata,’kak,mesti tengok sabah puas2 malam ni ya”. Terima kasih dik^_^

24 April 2011

Masa untuk pulang. Pagi lagi kami sudah bertolak. Kenapa ya? Sebab nak beli extra baggage punya pasal. Memang sah pun lebih berat. Penerbangan kami pukul 4.1o petang. Sempat lagi shopping terakhir di KKIA Kota Kinabalu International Airport. Kali ni kami makan dalam penerbangan Fireflyz.


fireflyz di awangan
Semua pun dah lapar.

Alhamdullilah kami selamat tiba di KLIA.Paman Seman sekeluarga dah menanti,terima kasih paman^_^.Malam tu bermalam di rumah paman. Esok dah nak berpecah.

Akhir sekali,

Saya nak ucapkan terima kasih terutama kepada geng cuti saya.

Mak,Kashrah,Su dan Nadz. Tak lupa Fyza.

Buat semua keluarga di Sabah dan Attia sekeluarga.InshaAllah ada rezeki berjumpa lagi di Sabah^_^

Maaf baru update ya. Walaupun cuti,tetap ada kerja. Wassalam.=)





Friday, May 06, 2011

selamat bertunang kepada Kak CT dan Kak Munirah^_^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 2:08 AM 3 comments
bismilahhirahmanirrahim
alhamdullilah
selamat bertunang buat dua kakak sepupuku.
semoga berkekalan.
Tahniah.
Maaf tak dapat hadir.
InshaAllah kahwin nanti kami datang ye^_^



p/s:gambar limah ambil kat fb je,maaf ea^_^
 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea