Sunday, May 23, 2010

HOLD MY HAND

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 7:58 PM 1 comments


By: Maher Zain
I hear the flower’s kinda crying loud
The breeze’s sound in sad
Oh no
Tell me when did we become,
So cold and empty inside
Lost a way long time ago
Did we really turn out blind
We don’t see that we keep hurting each other no
All we do is just fight

Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don’t we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought

Hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

Children seem like they’ve lost their smile
On the new blooded playgrounds
Oh no
How could we ignore , heartbreaking crying sounds
And we’re still going on
Like nobody really cares
And we just stopped feeling all the pain because
Like it’s a daily basic affair

Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don’t we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought

Hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

No matter how far I might be
I’m always gonne be your neighbor
There’s only one small planet where to be
So I’m always gonna be your neighbor
We cannot hide, we can’t deny
That we’re always gonna be neighbors
You’re neighbor, my neighbor
We’re neighbors

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

Monday, May 17, 2010

Kenduri yang sangat meriah.

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 4:11 PM 0 comments
Bismillahirrahmanitrrahim..
Alhamdullilah selesai sudah kenduri doa selamat di rumah saya Sabtu malam Ahad lepas.
Alhamdullilah segalanya berjalan lancar.
Sungguh ramai,agak kelam -kabut mulanya tapi dengan bantuan saudara-mara dan sahabat handai segalanya ditanggung beres.
Setiap tetamu yang datang pasti ada kelebihannya.
Kenduri kali ni,penuh dengan budak-budak,anak murid mak.
Sepupu saya,Zaki dan Mak Sham datang petang Jumaat untuk membantu.
Hari Jumaat,saya tak ke mana,leka sungguh mengemas rumah.
Sekian lama tak menggunakan motosikal,saya kembali memboncengnya.
Seronok naik motosikal ni=p
Mujur ada Zaki dan Mak Sham yang datang lebih awal.
Petang sampai malam sempat lagi saya dan Zaki tonton badminton.
Walaupun Malaysia tewas tak mengapa.Bagi Zaki makan puding yang saya janji nak buat.huhu.
Esoknya pagi-pagi lagi,alamak! Kereta mak buat hal,berbunyi tak henti2,tolong jangan buat hal hari ni. Zaki,kau settlekan lah.Saya tak reti=p Lepas itu,saya ditemani Zaki pulang ke kampung mak untuk mengambil mak cik dan barang-barang.Saya yang bawa kereta,si sepupu saya tidur,sebab tidur lewat punya pasal!
Sampai di kampung terus kembali ke rumah,hantar mak cik dan cucu-cucunya.
Naik kereta balik,pergi kedai.Hampir 10 kali ulang-alik kami ke kedai.Haha!
Beli tepung ubi,udang kering lah dan yang paling tak tahan sempat lagi beli ais-krim nak pujuk anak saudara saya.RM10 tak cukup,huhu.Nasib tak bawa semua g kedai.
Petang menjelma,semakin ramai yang hadir membantu.Saudara-mara dari KL pun dah tiba.
Kemas-kemas untuk malam,masak-masak.
Terima kasih semua.Menu malam ni,sayur pisang bakar,ayam masak merah,ompok ikan,sambal belacan dan kuih-muih.Paling penting sambal greng tempe yang ditunggu semua.Resepi jawa yang susah nak jumpa kat sini kan.
Guna buffet je,senang.Ambil sendiri ye=))
Jam 9 malam,tetamu mula hadir.Ustaz Manaf mengetuai bacaan doa selamat dan tahlil.
Ramainya,saya agak terkejut.Harap2 semua dapat makan.
Selesai majlis,tinggallah kaum keluarga terdekat,sempat lagi saya bersembang.
Dan yang paling tak tahan,malam tu saya kena "test".
Alamak,cuti pun kena "test".Sepupu saya test saya,untuk apa ni.haha
Limah,pergi buat air apa-apa saja untuk kitaorang.Abang Pek nak tengok dah besar ke belum aok ni..Haha.(tak sangkalah tuh saya boleh jadi sebesar ni,padahal dulu kecik sangat,tulang je kot,malas makan lah)
Senang je,ingat suruh apa tadi.Nah.dah siap.=p
Sambil-sambil kemas,anak saudara saya mengamuk nak puding.Boleh aja,nak mak ngah bagi.Sempat juga kawan mak menyakat mak,Kak Miah,dah boleh kahwin ni..haha.Takut mak saya dibuatnya.Saya pun jenis layan je mak cik2 ni..
Seronok sembang-sembang.maklumlah jarang dapat jumpa macam ni.Sempat lagi mak dan mak cik-mak cik ni fikir,kenduri saya nanti macam mana.Semua dah tak bertenaga seperti dulu.Semangat mak jawab,katering jelah nampaknya.hehe
Apa-apa jelah mak..=))
Malam tu juga kami kemas semuanya,basuh pinggan sama-sama.sapu rumah sama-sama,angkat barang sama-sama.Seronok lah!Saya sukakannya!
Semuanya jadi cepat sebab semua membantu.Anak-anak saudara menggamatkan lagi suasana walaupun jam dah menunjukkan hampir pukul 12.
Main nenek-nenek si bongkok tiga pulak,rasa nak join pulak.haha
tapi tak lah,dah besar la mak ngah ni,mana boleh main tetiba je kan.=p
Saya nak ucpkan terima kasih kepada semua yang hadir ke rumah saya pada malam tersebut.Special thanks to my cousin,Muhd Zaki.Nasib ko ada,boleh tolong angkat barang yang berat(jahatnya sepupu ko ni kan)dan juga kepada Mak Sham.Semuanya lah..
Kepada yang tak dapat datang,tunggu kenduri seterusnya,ok??
Ok Wassalam.^_^
p/s: tak sempat nak tangkap gambar!
Setiap kali kenduri

Tag oleh Syed Putra Ikmal.

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 3:51 PM 2 comments
1. Apa yang akan anda buat bila dapat tahu member anda tikam belakang anda?
cuba maafkan dia.jangan balas.

2. 6 orang di hati anda.
En.Ahmad Ramli bin Sumadi
Pn.Salmeh bt Ibrahim
Siti Nurul Aisyah bt Idris
Nova Kasrianti bt Kasman
Noor Faraheen bt Hamdan
Norjazlisyamimi bt Abdul Karim

3. Anda rasa anda comel?
Saya tak rasa.

4. Single or taken?
Status saya masih bujang.

5. Blog yang anda suka....
Cina Islam

6. Adakah bilik anda kemas setiap hari?
Ya


7. Lagu terakhir yang anda dengar?
Without you-2PM

8. Last text message..
Dengan ex-classmate

9. Last phone call..
Dengan saudara.Pasal jalan nak ke rumah saya.

10. Hari terakhir anda menangis
minggu lepas sebab terkenangkan sesuatu yg menyedihkan.

11. Five-5- favourite colour
Hijau.
Putih.
Coklat
Hitam
Krim

12. Orang terakhir YM?
Fatin Norain

13. Game paling anda suka?
zuma deluxe dan yang sepertinya

14. Apa perasaan anda menjawab tag ini?
biasa je.

15. Anda rasa tag ini best?
nak kena jawab juga?

16 Tag lagi 10 orang
Sarah Saadi
Salsabiila
Aisya Sufi
Norahil Husna
Fazreen
Khairul Azri
Fauzan Nazuaf
7 saja lah

Sunday, May 16, 2010

SELAMAT HARI GURU

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 9:37 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim..
Selamat Hari Guru buat semua guru^_^
Khas buat ibu tercinta.
Guru2 di Tabika Chenor,SKLebak,SMA Al-Khairiah dan UIA.
Keluarga yang bergelar pendidik.
Serta sesiapa saja yang menjadi pendidik.
Terima kasih semua.
Semoga jasa dan hasil didikan kalian bermanfaat buat semua.
Tak lupa buat adik sepupuku,Adheel,selamat hari lahir ke 6.
Sekian.^_^

Monday, May 10, 2010

saya anak Mak^_^

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 12:56 AM 0 comments
only you,my mum!
bismillahirrahmanirrahim.

selamat hari ibu buat mak saya.

Ibu

Artist: Firdaus
Song Category: Nasyid

Tiada dapat dinilaikan
Pengorbananmu selama ini
Terima kasih oh ibu
Kasih sayang
Cinta murni

Sejak kecil
Hingga kini
Ku dibelai dan diberi
Sinaran

Oh... ibu
Oh... dengarlah ratapanku anakmu
Oh... terima kasih
Oh... Ibu
Oh... dengarlah ratapan dari anakmu
Oh... terima kasih

Ibu pesanan ku genggam
Ku semat segala ajaran-Nya oh
Oh... tidak kulupa
Erti kehidupan
Ibu dikaulah
Yang tersayang

Akan hukum
Pegangannya
Tidak kulupa
Suruhan Yang Esa



setiap hari pun,hari untuk mak..
mak yang paling kenal dengan anaknya ini.
akak ni memang kadang2 agak nakal.
tapi mak sabar dengan akak.
mak sokmo ada tak kira waktu akak jatuh atau bangun.
apa yang mak korbankan tak terbalas dek akak.
mak sangat tabah orangnya.akak kagum dgn mak.
akak harap akan jadi setabah mak jugak!
walaupun 90% kata "saya macam ayah".tak kira perangai atau muka..
tapi saya tetap anak kesayangan mak.
sesetengah bab akak ikut mak kan??kesimpulannya,saya tetap anak mak dan ayah^_^
the only one!
you're great mum!never left me alone.always understand me better than anyone else.
thanks for everything and forgive me for my mistakes.
I LOVE YOU,MAK^_^ mmmuaaah! only you,mak^_^
Smg mak sentiasa dirahmati-Nya dan bahagia selalu.

Syurga itu di bawah tapak kaki ibu..Hargailah mereka selalu.



p/s:sayangilah ibu anda,mereka sentiasa menyayangi anda!
wassalam.

Saturday, May 08, 2010

Baby,I love you

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:01 PM 0 comments
love to see this baby so much!


Bismillahirrahmanirrahim.
I just want to say that,I love to see baby around me.
They're so cute.
Their act make me laugh and smile.
They're so special to me.
Maybe because I don't have any sister or brother.=p
I'm also like to see kids around me,playing together with them.
I'll love them like my own sister or brother.^_^
Please treat them well,they have the right to live happily too.
Love them!
Looking at them..I love them!
I can see your teeth,my dear!=p
I'm here,mama!
my cute expressions

that's all..a lot of cute pictures today.^_^ kawaii!
take care and keep smiling.

TAG=5-FIVE KHAMSAH

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:34 AM 0 comments

PERATURAN
1-Sebutkan nama dan link bagi pemberi award ini;
Saya ditag oleh Syed Putra Ikmal..Betul kan full name Syed??=p terserempak dekat Arabic Department di UIA Nilai. Blog si Syed ni : Pandang Dari Sisi Aku.

2-Tajuk post wajib ada perkataan 5-five-khamsah.
Saya baru buat tag ini ok??=p

SOALAN CEPUMAS
5 nama samaran kamu :
Imah(kawan-kawan kat UIA panggil ni)
Limah(kawan-kawan di sekolah dan sepupu2)
Adik(Mak ,Pak Cik Mak Cik belah mak dan sepupu belah mak)
Akak(sbb sorang je,jadi boleh jd akak atau adik)
budak Korea@kecik(sbb suka tgk cerita korea dan lagu korea,budak bilik E-2-1 CFS panggil cam tu)

5 tarikh penting dalam hidup kamu :
16 Ogos 1991
11 Febuari 1950
5 Mac 2007
1 Ramadhan
27 Rejab

5 perkara yang kamu buat semalam :
edit gambar my first customer=p
beli meja nak kenduri
tgk video yang tak habis2 lagi dalam laptop ni
pam minyak kat Petronas Mentakab
baca buku Umrah

5 perkara yang buat kamu gembira :
Buku!
Bila org2 sekeliling saya gembira terutama mak saya^_^
Tengok budak-budak comel.
Jumpa keluarga tersayang dan kawan-kawan.
Bila jumpa kucing^_^

5 drama/filem kegemaran kamu :
Full house
My Girl
Boys over flower
Baby and Me
Ayat-ayat Cinta

5 hobi kamu :
baca buku
online
tangkap gambar dan edit.
memandu sambil memerhatikan kenderaan di jalan dan mengingat plat=p
suka main^_^

5 orang yang kamu suka/sayang :
Ayah yg dirindui^_^
Mak saya
Kawan-kawanku tersayang!
Sedara-mara
Siapa2 yg sayang saya!

5 tempat percutian idaman kamu :
Korea^_^
Paris
Jepun
New Zealand
Dubai!

Syed tambah lg?=p
5 Lagu Kesukaan :
Swear it again-Westlife
Hold my hand-Maher Zain
For The Rest of My Life-Maher Zain
Mahar Cinta-Devotees
Cinta Tak Berganti-CT

5 Pelakon Kesukaan :
Lee Da Hae(pandai bawa watak berbeza)
Song Hye Kyo
Mason Moo yang comel=p
Lee Dong Wook
Aya Ueto

5 orang yang kamu nak tag :
Aisyah Sufi
Baem
Hashim Ramli
Kak Amy
Norahil Husna


p/s:siapa nak tag lagi?saya tunggu ni.Maklumlah cuti=p


Friday, May 07, 2010

ditag Sarah si Pinky girl=p

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 8:47 PM 2 comments
assalamualaikum.
jenguk2 blog si Sarah ni,tiba-tiba nampak namaku terpampang di skrin.
tandanya saya sudah ditag oleh dia=p
Sarah mesti tengah tunggu manalah si Imah ni.
Bila nak jawab tag Sarah kan??=p
Here,I come!
Tag yang agak "panas" dari bumi Kelate..

1. how old are you?
nak dekat 19 dah,lagi 3bulan lebih lg kot =p

2. are you single?
single la...

3. at what age do you think you'll get married?
around 24 to 25 or until I find the right one for me n my family.Allah knows the best for me.

4. do you think you'll marry the person you are with now?
there is no one besides me now.Allah knows the best.

5. if not, who do you want to marry?
my future husband.i dont know who

6. who will be your bridesmaid & bestman?
my friend,ramai sangat nak jadi,gilir-gilir boleh?=p

7. do you want a garden/beach or traditional wedding?
if i have to choose between garden/beach or traditional...I prefer garden/beach rather than traditonal..=p tradisional pun ok apa. tak tau lah nak pilih mana,bukannya nak kahwin lagi kan??

8. where do you plan to go on honeymoon?
island,that's only my plan.haha=p Jeju Island,maybe??

9. how many guests do you think you'll invite?
I'll ask my mum now! Lagi ramai lagi best.

10. will that include your exes?
tak de ex..so tak de lah

11. how many layers of cake do you want?
tak fikir lagi,bergantung pada jumlah tetamu.

12. when do you want to get married, morning or evening?
for the whole day,is it possible?=p

13. name the song/tune you'd like to play at your wedding.
perlu ke??huhu I'll ask my future husband.

14. ur wedding colour theme?
green and white??for sure,I love green!

15. do you prefer fine dining or just normal spoon&fork?knife?
guna tangan jela,lagi selera nak makan.=p

16. champagne or red wine?
haram...totally prohibited!

17. honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
tgk keadaan la..

18. money or household items?
money,dah dapat duit,boleh g beli household items..

19. how many kids would you like to have?
???

20. ur dream present fr0m ur future husband?
enough with his love,responsibility and understanding

21. whose wedding plan would you like to know next
Aisya Idris
Syed Putra
Khairul Azri
Norahil Husna
Fauzan
Salsabiila
siapa-siapa saja yang sudi jawab tag ni..=p





Thursday, May 06, 2010

saya gembira!

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 11:50 PM 2 comments
bismillahirrahmanirrahim.

Semoga semua dalam keadaan yang baik. Saya tak tahu kenapa tapi saya nak kata "mood" saya sangat baik masa saya tulis ni. Khamis yang biasa,duduk di rumah saja,agak bosan.Saya mengambil "handphone" kesayangan saya dan mesej adik sepupu saya,Mimi,dah lama tak jumpa.Dapat tau dia balik,terus nak tanya khabar dia. Sambil tu bincang pasal rancangan kita,huhu!
Mak Cu datang,makan kat sini^_^
Sedapnya masakan Mak Cu!=p Walaupun saya terkantoi sesuatu dengan Mak Cu,saya tak sedih atau apa-apa saja yang negatif.Saya gembira je sebab saya juga saya boleh terkantoi.Bukan rahsia lagi,macam tu lah.Saya gagal jadikannya rahsia.Maaf!^_^Pasal apa?Rahsia la, nanti saya terkantoi dengan anda pulak=p

Sudah hampir 2 minggu,saya dapat lesen penuh,alhamdullilah.27 April saya dah dapat lesen penuh akhirnya utk moto dan kereta.Yey! Akhirnya,saya tanggalkan juga simbol P kat cermin kereta.Sepanjang 2 minggu ni memang menguji saya,nampak berubah dari keadaan sewaktu saya ada P. Mengimbau kembali kenangan selama 2 tahun,seringkali dibuli oleh pemandu lain sewaktu di LPT dan Lebuhraya Utara Selatan.Balik seorang,muka saya akan nampak garang je kot.Padahal ngantuk=p Kemalangan kecil sewaktu bulan puasa tahun lepas menyebabkan kereta Kancil kami berubah wajah. Segalanya diselesaikan di situ. Saya bersama Aisyah,mujur Aisyah banyak membantu saya. Saya mula sedar,memang saya pernah menghadapi situasi sebegini tapi berbeza. Dulu,ayah ada. Ayah selesaikan segalanya,saya tak tahu apa-apa sebab saya tidur masa tu. Saya tahu sedikit sebanyak mengajar saya untuk lebih berdikari,jangan susahkan orang lain.Nyawa itu hanya pinjaman daripada-Nya.Bila-bila masa pun boleh ditarik. Walaupun bahagian pintu saya yang dilanggar,alhamdullilah selamat.Serba salah nak bagitahu mak masa tu,sehinggakan saya berhenti di sebuah stesen minyak sebab tak nak mak risau. Saya telefon mak,saya ingat lagi kata-kata saya: Mak,akak minta maaf.Mak,jangan marah akak.Belum sempat mak saya berkata-kata apa,saya teruskan perjalanan balik.Mak agak terkejut tapi mak tak marah.Itulah hati seorang ibu,anak lebih penting dari segala harta.Banyak mengajar saya erti kesabaran.Semua tu membuatkan kita lebih memahami.Doakan saya baik-baik aja.

Satu lagi saya gembira sebab berjaya "contact" kawan-kawan zaman sekolah rendah dulu.Ramai juga. Tengok gambar semua dah lain,ada yang saya hampir tak dapat cam.Lama tak jumpa mereka,maaf bukan saya tak ingat korang tapi saya tak tahu macam mana nak hubungi korang. Jangan risau bila saya dah kenal kamu,inshaAllah saya takkan lupa.Saya akan ingat sebab setiap orang tu "tinggalkan tapak" dalam hidup saya ni^_^

Baru-baru ni pergi makan dengan Uda ngan mak,makan lagi? Hehe!Saya suka bawa Uda makan sebab dia macam saya,kuat makan=p Saya dah tak "diet"! Kenapa jiran saya kata,susut badan,diet yer??Tak tak..Saya dah batalkan "diet" saya tapi masih terbawa-bawa lagi perancangan "diet"tu. Yang penting sihat kan?^_^Biarlah tembam.Tembam kan comel??

Saya tak sabar tunggu minggu depan,nak pergi makan angin kejap kot.Hujung minggu ni ada 2 jemputan,daripada pak cik baru,Syarafi dan nenek saya kat sini. Terima kasih ajak^_^ Jadi,duk rumah je.Saya suka pergi pantai atau mana2 saja yang boleh buat saya rasa tenang dan rileks^_^ Naknya g Pulau Jeju,Korea.Haha.Tak boleh2,ongkosnya nggak ada sih! Tangguh dulu yer.InshaAllah,ada rezeki boleh pergi.Kita jalan-jalan dalam Malaysia dulu.Malaysia pun banyak tempat-tempat menarik!

Kepada sahabat saya,Aisyah,selamat maju jaya dalam peperiksaan yang sedang dilalui.Semoga awak berjaya^_^Kepada Kak Amy,happy birthday to you! Bila mau makan nasi minyak haa=p
Sekian,terima kasih! Senyum sokmo dan jaga diri anda baik-baik! Semoga sentiasa dalam rahmat-Nya.

Wednesday, May 05, 2010

trust and belief

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 7:02 PM 0 comments
trying to find some reason to belief


bismillahirrahmanirrahim.

trust and belief.
just finished watching Liar Game Season 1 and 2. I'm not sure whether the final stage of this story has been released or not.It's kind of interesting drama.
Well,I think it's all about trust.This game has negative and positive efffect to us.
Firstly, we may assume that the aim of the game is to trick the other players.The most important one,it'll teach you not how to be a good liar among us but OUR ABILITY TO TRUST OTHERS.

The main characters,Nao Kanzaki and Akiyama Kun. Nao Kanzaki is the one who is easily believing others without any doubt. She never learn the meaning of the word DOUBT. In this drama,she can be considered as the naive one. However, I like the way she is. She want to prove that if we don't hurt or deceive each other,we will be happy. Nao is often able to make profound insights concerning the Liar Game and "human nature". One of the aims is to find whether the one like Nao can survive in today's world?Nao Kanzaki refused to enter the next round of this game but her mind keep thinking that she will not let others suffer and she wishes to save the other players of the Liar Game who have fallen into debt.Akiyama Kun is an expert swindler and formerly a graduate student majoring in psychology. He had a bad pastime. His mother died because of believing others. So, he did not want any person become the next victim .He want to save Nao Kanzaki as she is quite similar to his mother's attitude and at the same time try to find who is the person behind this Liar Game. The games that had been prepared by LGT office will test them. Betraying is one of the bad ways to win this game but normally in the end,they'll lose. Akiyama always came with his fantastic idea to find the way to lead the game.


for a better world


I found that it's quite hard for me to trust others. Sometimes,maybe it's good. Trusting is subjective. Maybe we can define trust is having faith.It depends on you,do you easily belief others especially the one that you know recently??You may have doubt because it's the process to belief others,right?Watching this drama,I keep thinking what is the meaning in believing others?
I'm the one that hard for me to belief you but once I trust you,I'll trust you. For me, why we need to deceive and hurt people.It's useless. Try to think,if we don't deceive or hurt each other,everyone will be happy. If you had been betrayed by someone,I know it's hard for you to forgive them and trust them back but at least just try to forgive them. InshaAllah we will be happy. We also make some mistake, so do you want people hate you? No,am I right?I'm not the good one.For those who are angry with me or anyone that I made mistakes to her/him,please forgive me. I'll try to change my "negative" attitudes. So,please tell me if I'm wrong. I want friends who are always remind me that this is good and this is bad. Thanks for keep believing in me.Hontoni arigatou! Kam sahamida!^_^
That's all for today,take care! Keep believing
that Allah is always with us.Insha Allah,we'll be able to survive in this world with Him besides us.

Sunday, May 02, 2010

اللغة العربية

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 6:28 PM 0 comments

كيف حالك؟
وآمل أن تكون بخير
كنت في عدادعاشق باللغة العربية
اريد ان اتكلم با
للغة العربية
^_^

today

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 5:46 PM 4 comments
Bismillahirrahmanirrahim.

I met my cousin,Farah at KTM Mentakab.
I'm really sorry that u have to stay at your friend's house this time at Mentakab.
My mother and me went to our kampung because of something.
No matter what, at very last minute,I met her with my "secret recipe" puding for her.
hehe=p Preparing Puding for you,dear.
I hope you like it! I heard that the puding already finished before reaching your destination,Kuala Lipis!
Btw thanks for the chocolate,I love it^_^
Good luck for your choir this 15th May! Study smart, my future teacher,Cikgu Paeen=p I love you!
I know someone keep missing my puding there! Sorry,but I'll make it special for you,dear.You must come back and please do come to my home,I'll make it for you,my dear "circle"=p

After that,I went to Temerloh to buy some things for our preparation. White jubah, very rarely got chance to wear it, white jubah like a white wedding dress la=p
So beautiful! I like it. It's quite hard to find a suitable size for my mum because she's ''cute'' than me=p Lastly, we found it but still not really fit to my mum.

"Kangkung Goreng'' and ''Asam Pedas Ayam" That's my menu today for our lunch.
Any suggestion for tomorrow? Keep thinking of one of my favourite dishes, "Sambal Tempe Berso'on".Should I make it tomorrow?=p Trying to change my hobby, eating to cooking.hehe.

To my ex-roommates.missing all of you especially Bella,Su and Kimi. See all of you soon^_^Take care!To Kimi,let's follow me!

Keep healthy and keep smiling,may Allah bless us.Wassalam.

Saturday, May 01, 2010

tak tahu tajuk.

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 2:40 PM 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdullilah,baru saja pulang dari kampung emak.
Selesai taklimat,kami pun balik.Seronok walaupun sekejap je kat kampung.
Jumpa anak sepupu,buat kuih,makan nasi dagang dan dengar cerita-cerita zaman muda mak=p
Sebenarnya saya agak takut untuk pulang ke kampung. Musim merompak saja sekarang ni. Kat mana-mana pun tapi kampung saya antara sasaran utama mereka yang hanya tahu mendapatkan harta dengan cara yang mudah dan keji!
Saya sering terbayangkan bagaimana jika saya mangsanya?Apa yang akan saya lakukan?
Mereka sanggup membiarkan nyawa orang yang kita sayang melayang asalkan mendapat hasilnya.Saya harap masalah ni tak berlanjutan.


Makkah
Masjid Nabawi

Tinggal lebih kurang sebelum saya dan keluarga kembali semula menjejakkan kaki ke tanah yang paling saya rindu!Semoga segalanya berjalan lancar,jadual penerbangan dah dapat.Taklimat hari ini menambahkan semangat saya untuk terus membaiki diri ini.Walaupun adik tak de hari ni sebab kat asrama,kita jumpa 5hb nanti,dik!InshaAllah sama-sama kita lakukan yang terbaik.
Nak ingatkan kepada saudara-mara saya,sila hadirkan diri anda pada 15 MEI 2010 MALAM di rumah saya(^_^) Saya tunggu!

Minggu ni? Saya hanya mengemas rumah. Buku-buku sewaktu zaman persekolahan dulu,saya bagi kat adik-adik lain. Banyaknya barang buat saya pun pusing fikir nak simpan mana ni. Sampaikan ada barang yang saya pun tak ingat saya ada. Seperti biasa,pantang jumpa habuk,jadi kenalah guna "mask" dan mulakan operasi.Alhamdullilah selesai.
Sekarang sedang menonton Liar Game,cerita dari Jepun berkisarkan antara kepercayaan dan penipuan terhadap manusia.Perlu ke kita sentiasa menaruh kepercayaan yang tinggi terhadap orang lain?

spet mata zaman dulu!
barang-barang dulu.


Esok macam nak pergi jalan-jalan kat Kuantan tapi tak best sebab tak ramai. Ada sesiapa nak ikut??=p Tak tau lagi nak g ke tak..

Kepada semua yang bercuti pada hari Pekerja ni,selamat bercuti.Tak lupa buat Kak Ngah Ayu kat KL,selamat hari lahir!=) Adik tak tau hari lahir ke berapa,maaf.Kepada kawan saya,Syarafi,tahniah dah jadi pak cik ok? Comel lah anak saudara aok^_^

Ok wassalam,jaga diri baik-baik semua.Semoga sentiasa dalam rahmat-Nya.
 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea