Saturday, June 20, 2009

s.e.d.i.h.n.y.a

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 2:10 AM
salam..
sekarang saya berada di rumah..
perjalanan hari ini penuh dengan pelbagai kisah..
pukul 10 malam baru sampai terminal..
Saya bertolak dari Nilai bersama sahabat saya,Liyana..
Ada seorang lagi yang naik teksi bersama kami..
Apa yang membuatkan saya sedih...
Tibanya di KTM,sahabat yang naik teksi dengan saya dan Liyana dah berubah wajah..
Astaghfirullah...
Apapun saya tetap berharap dia tidak seperti itu..

Ramai sungguh penumpang di stesen Nilai..
Terutamanya yang menuju ke Kuala Lumpur...
Kebanyakannya students..
Saya ternampak ex-student Khairiah...
Dia nak menghala ke Seremban..
Kami tidak berpeluang bertegur sapa.
Cuma senyuman sebagai pengganti..
Dia ambil nursing di KPJ...
Setelah hampir setengah jam menunggu,barulah ada ktm.
Ktm mengalami kelewatan.
Alasan itu sudah biasa bertandang...
Entah kenapa jantung saya berdegup kencang..
Ketar semacam sebab memikirkan keadaan manusia yang berpusu2 nak naik KTM.
Alhamdullilah lepas juga saya untuk masuk ke dalam KTM...
Sabar je dengan suasana masa tu.
Rasa berdosa pun ada...
Kisah kedua bermula di sini.
Di sebelah saya ada 2orang gadis..
Pada pandangan saya,mungkin usia mereka dalam lingkungan 20-an..
Bukan nak mencuri dengar perbualan orang.
Tapi apa yang mereka katakan cukup membuatkan saya tersentak..
Mereka terlibat dengan dadah dan kegiatan tak bermoral..
Mereka kelihatan cukup gembira bercerita...
Tanpa sedikit pun perasaan malu.
Perkataan ''clubbing'' sering mereka sebutkan.
Cukup menyedihkan apabila saya terdengar mereka menipu nenek mereka..
Family tak tau keadaan sebenar mereka di kota..
Saya mengharapkan semoga mereka sedar apa yang mereka buat salah..
Saya cukup sedih melihat kedaan 2 remaja ini.
Masih ada cara lain untuk mencari sesuap nasi..
Carilah kebahagiaan yang sebenar..
Janganlah leka dengan mainan dunia...
Yang berlandaskan al-Quran dan Sunnah..
Bagaimana dengan remaja lain??
Harap jauhkanlah diri kita semua dari perkara yang dilarang Allah..
Semoga kita semua sentiasa terpelihara dan dilindungi Allah..
Renung-renungkan...

3 comments:

en_me said...

sodeyyy kannns.. salammms

Nor Halimah said...

ye sgt menyedihkan...
wslm..

Fauzan said...

kebenjatan sosial cam da xley dibendung kan..??

 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea