Friday, May 22, 2009

Jalan-jalan Episod 1 (Kuantan)

Coretan daripada Nor Halimah Ahmad Ramli at 10:47 PM
Alhamdullilah
Akhirnya,rancangan saya untuk bercuti pada hujung minggu hampir berjaya.Perjalanan ke Kuantan...Saya tak rasa jauh plak.Entahlah tiba-tiba rasa cam tu.Huhu=p Sekarang saya kat Kuantan..Sebelum g Kuantan,saya g ambil Farah kat Matrik Gambang.
Siang tadi pusing-pusing bandar Kuantan dan gi Teluk Cempedak dengan mak,Fareez dan Farah.Mase nak sampai sini saya pandu kereta.Lepas dah check-in hotel kat sini,kami g jalan-jalan.Kali ni tukar lak,"Dr.Fareez" drive lak.haha.Bakal doktor lak drive=p Pergi lunch kat Tg Lumpur..G makan kat restoran favourite Paman Hamdan.haha=p not bad...Then dgn tak tau arah yg nak dituju,pusing2 je la bandar.Tak tau nak g mana.Jadinya belajar ingat jalan2.Aktiviti yang saya suka la tu.Pelik kan?Apapun dapat uji ingatan saya.Setelah hampir setengah jam pusing2 tanpa arah tujuan,Fareez kate jom g Teluk Cempedak.Ok jomlah! Dah lama x g pantai ni.Sampai je kat sana,terus kami bertiga menuju ke gigi air.Mak tunggu kat atas je.Kami bertiga saja jalan-jalan.Menghayati pemandangan.Subhanallah! Cantiknya!Tenangnya......Sempat juga kami merakamkan beberapa memori indah ni.huhu.Hobi kami berdua..Farah dan saya.Kesian Fareez kena jadi fotografer kiteorg.Gilir2lah....=p Seronoknya dapat g sini.Gambar2 kat batu.Tak sangka dapat g ngan mak n sepupu2 saya.Bukan senang dapat peluang jalan2 sama2.
Pukul 5 petang kami pun balik.Fareez dan Farah nak naik bas pukul 6 ke rumah.Sebelum tu ambil Kak Syah dulu.Kak Syah teman pulak kat hotel ni.Takla sunyi sangat.Alhamdullilah Fareez&Farah dah sampai umah.Terima kasih semua=)

0 comments:

 

Flavor of my life Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea