By NORHALIMAH

Berkongsi rasa,tips dan cerita

LightBlog

Hari ini saya dikejutkan dengan 2 berita.. Sewaktu dalam perjalanan pulang ke Pahang.. Mak menghubungi saya... Mak cik saya meninggal... dan...

انالله و انا ٳليه رجعون

Hari ini saya dikejutkan dengan 2 berita..
Sewaktu dalam perjalanan pulang ke Pahang..
Mak menghubungi saya...
Mak cik saya meninggal...
dan jiran yang bersebelahan..
saudara saya juga meninggal dunia..
hari yang sama...
Kisah hari ini membuatkan ingatan saya kembali
kepada peristiwa 2tahun 2 hari lepas
saat 5Febuari2007
kehilangan ayahanda tercinta
membuatkan saya tidak dapat menahan sebak di dada
akhirnya saya tewas
air mata saya terus mengalir tanpa disedari
sesungguhnya setiap sesuatu yang berlaku
ada hikmah di sebaliknya..
setiap yang hidup pasti kembali kepada Allah
ingat Allah selalu
dan sayangi keluarga anda
berbaktilah kepada dua ibubapa sementara masih ada kesempatan...
sekian

2 ulasan:

Unknown berkata...

Sabar.

Pada saya kematian sangat membingungkan. Ia buat kita rasa waktu terhenti sejenak, untuk fikirkan kembali apa yang telah kita lalui.

Rupa-rupanya hidup ini ada pengakhiran.

helang timur berkata...

salam takziah, ukht..
mohon ditabahkan hati..~~
smg roh mereka dicucuri rahmat..
:)